جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

AirPods Pro vs AirPods: آیا ارزش ارتقا به ایرپادز پرو را دارد؟

author منتشر کننده
بدون نظر 5 0
AirPods Pro vs AirPods: آیا ارزش ارتقا به ایرپادز پرو را دارد؟

مدتی میشه که اپل از هندزفری جدید خود یعنی AirPods Pro رونمایی کرده، ما امروز میخوایم به بررسی این محصول بپردازیم و تفاوت های این محصول رو با سری قبلی هندزفری های اپل یعنی AirPods بیان کنیم. چیزی که بیشتر از همه خودم رو در هنگام استفاده از سری AirPods آزار می‌داد این بود که کاملا توی گوش قرار نمی‌گرفتند و گاهی اوقات میفتادند، مشکلی که نه تنها روی اعصاب بود بلکه باعث میشد کیفیت صدا هم کم آزار دهنده به نظر بیاد.  این بار به نظر میاد اپل این مشکلات رو حل کرده، با ما در بررسی AirPods Pro همراه باشید.

AirPods Pro

به طور کلی و تو چندتا کلمه اگه بخوایم تفاوت ها و ویژگی های AirPods Pro رو بیان کنیم، به قابلیت های جدید نویز کنسلینگ، ضد آب شدن، اکولایزر خودکار و حجم صدای بیشتر اشاره می‌کنیم. AirPods Pro بدون شک اوج سال‌ها زحمت اپل در زمینه تولید هندزفری های بی سیم می‌باشد. نه تنها خیلی سریع قابل استفاده هستند بلکه بسیار راحت هم هستند و تغییرات خیلی موفقی رو نسبت به نسل های سری پیش این هندزفری های بی سیم داشتند.

بیشتر بخوانید: بهترین و بدترین هدفون دنیا را بشناسید

چیزی که کاملا برای همه واضح می‌باشد قیمت AirPods Pro نسبت به AirPods معمولی است که بسیار گرانتر می‌باشد، به همین دلیل این سوال برای عموم مردم پیش می‌آید که آیا AirPods Pro ارزش خرید را دارد یا اینکه بهتر است از همان AirPods های معمولی که در اوایل سال جاری عرضه شدند استفاده کنند؟ ما در ادامه ویژگی های محصول جدید اپل، به همراه تفاوت های آن با AirPods معمولی را بیان می‌کنیم تا جواب سوال های شما را بدهیم.

AirPods Pro دارای قابلیت نویز کنسلینگ است

احتمالا قابل توجه ترین تفاوت و پیشرفت AirPods Pro نسبت به نسل قبلی خود، قابلیت نویز کنسلینگ می‌باشد. سیستمی که ما برای اولین بار در هندزفری های بدون سیم اپل اون رو می‌بینیم. اگه نمیدونید این قابلیت به چه دردی میخوره با ما همراه باشید تا به طور دقیق براتون توضیح بدیم. عموما یکی از مشکلات در هنگام گوش دادن به موسیقی در محیط عمومی اینه که صدای اطراف خیلی آزار دهندست و مزاحم ما در هنگام گوش دادن به موسیقی میشه. این سیستم صداهای اطراف رو به نوعی حذف می‌کنه و فقط صدایی که در داخل گوش هست رو برای ما پخش می‌کنه. اما چجوری؟

AirPods Pro

سیستم حذف نویز در AirPods Pro به این صورت عمل می‌کند که اپل در این محصول از دو میکروفون استفاده می‌کند که یکی در خارج و یکی در داخل گوش جای گرفته، با کمک میکروفونی که در خارج گوش قرار دارد AirPods Pro صدایی را متضاد صدای محیط برای کمک به حذف صدای خارج ایجاد می‌کند. در این حالت میکروفون داخلی نیز با بررسی صداهایی که در داخل گوش شنیده می‌شود حذف نویز را به طور مناسب برای هر دو گوش تنظیم می‌کند و صدایی مناسب را پخش می‌کند.

برای مواقع ضروری (مانند پرسیدن آدرس از شخصی) اپل حالتی را به نام Teransparency در AirPods Pro در نظر گرفته که با فشار دادن قسمت پایینی هندزفری فعال می‌شود، در این حالت قابلیت نویز کنسلینگ موقتا غیر فعال شده و صداهای بیرون مجددا به گوش راه پیدا می‌کنند. البته لمس قسمت پایینی هندزفری تنها برای این قابلیت در نظر گرفته نشده و شما با یک، دو و سه بار فشردن این قسمت می‌توانید آهنگ را متوقف کنید، به آهنگ بعدی بروید و یا به آهنگ قبلی بازگردید.

بیشتر بخوانید: ده مورد از بهرتین لوازم جانبی اندروید در سال 2019

آیا AirPods Pro کیفیت صدای بهتری دارد؟

در قسمت قبل گفتیم که اپل در AirPods Pro از دو میکروفون بهره می‌برد. کاربرد این دو میکروفون تنها به قابلیت حذف نویز محدود نمی‌شود، به لطف این دو میکروفون که حجم صدای اطراف را اندازه گیری می‌کنند شما می‌توانید به قابلیت Adaptive EQ (اکولایزر خودکار) هم دسترسی داشته باشید. در این قابلیت AirPods با توجه به حجم صدای محیط و شرایط فیزیکی شما، صدای در حال پخش را طوری تنظیم می‌کند که در عین شفافیت و واضحی، هیچ آسیب و آزاری را به گوش های شما وارد نکند.

در حالی که شما در هنگام پخش موسیقی تفاوت فاحشی را بین AirPods Pro و AirPods معمولی حس نخواهید کرد، اما حقیقت این است که پخش صدا گسترده تر و قویتر از نسل قبلی خود شده است و در یک آهنگ شما به طور واضح می‌توانید صدای خواننده را از موزیک تفکیک کنید و با لذت به آهنگ گوش دهید. اپل با به کار گیری یک درایور صوتی با کیفیت شرایطی ایده آل را برای شما فراهم کرده است. در این حالت صدا به طور دائم درون گوش تجزیه و تحلیل شده و در هر زمان شما بهترین صدای ممکن را با توجه به نویز اطراف و شکل گوش خود می‌شنوید، تمامی تحلیل های صوتی در AirPods Pro با چیپ Apple H1 صورت می‌گیرد.

AirPods Pro قابلیت شخصی سازی دارد

ابتدای این مقاله به شما گفتم که یکی از آزار دهنده ترین مشکلات در AirPodsهای معمولی این بود که درون گوش به خوبی قرار نمی‌گرفتند و در هنگام ورزش، دوییدن و ... از گوش می‌افتادند. خوشبختانه اپل این مشکل را در AirPods Pro به کلی بر طرف کرده است و دیگر شاهد این مشکل اعصاب خورد کن نیستیم. بر خلاف AirPods معمولی، طراحی AirPods Pro از نوع تو گوشی است و از سری های سیلیکونی در بخش جلویی استفاده میشود. اگر هدفون قدیمی تو گوشی اپل (Apple In-Ear HeadPhones) در خیلی سال قبل را که بر همین پایه طراحی شده بود را در نظر نگیریم، AirPods Pro را میتوانیم اولین تجربه حرفه ای اپل در ساخت این نوع هندزفری بدانیم.

AirPods Pro

در بسته بندی این محصول، سه سری سیلیکونی وجود دارد تا هرکس با توجه به نوع و حالت گوش خود بتواند آن‌را شخصی سازی و با گوش خود هماهنگ کند. جالب تر از همه این است که اپل ادعا کرده از یک ویژگی نرم افزاری در AirPods Pro استفاده می‌کند که می‌تواند به شما بگوید آیا در حال استفاده از سری سیلیکونی مناسب گوش خود هستید یا خیر؟ اگر این ویژگی حقیقت داشته باشد و به درستی کار کند می‌تواند در انتخاب سری مناسب با گوش، کمک شایانی به کاربران کند. همچنین ساق های AirPods Pro نسبت به نسل پیشین کمی کوتاه تر شده اند که طبیعتا استفاده از آن را راحت تر می‌کند.

دیگر تغییرات AirPods Pro

AirPods Pro توانسته استاندارد IPX4 را بدست بیاورد که مقاومت این محصول را در برابر نفوذ آب نشان می‌دهد، این ویژگی در مواقع بارندگی و یا هنگامی که ورزش می‌کنید برای جلوگیری از نفوذ آب و عرق بسیار خوب و کاربردی است. دوام باتری این محصول هم با توجه به تغییرات چشمگیری که داشته کاملا خوب و قابل قبول است، با فعال بودن قابلیت حذف نویز شما میتوانید تا 4.5 ساعت از AirPods Pro استفاده کنید و اگر این قابلیت را غیر فعال کنید می‌توانید تا 5 ساعت از گوش دادن موسیقی لذت ببرید.

آیا شباهتی بین AirPods Pro و AirPods معمولی وجود دارد؟

ما تا اینجا از تفاوت AirPods Pro و AirPods معمولی سخن گفتیم، اما واقعا این دو هندزفری بی سیم به یکدیگر شباهت دارند و مشترک هستند. برای مثال آن‌ها هر دو هندزفری های بی سیمی هستند که از عمر باتری تقریبا مشابهی برخورددار هستند، آن‌ها هر دو دارای کیفیت و حجم صدای تقریبا یک اندازه هستند و تفاوت خیلی کمی دارند. همچنین هر دو از تراشه Apple H1 استفاده می‌کنند که قابلیت دستیار سیری (Hey Siri) را برای هر دوی آن‌ها دارد و هر دو کاملا با IOS هماهنگ هستند.

بیشتر بخوانید: معرفی هدفون بیتس

ارزش خرید AirPods Pro بیشتر است یا AirPods؟

ما ویژگی های جدید AirPods Pro را بیان کردیم، حال تصمیم اینکه کدام یک را خریداری کنید با شماست، باید ببینید که کدام یک برای شما مناسب تر است. اگر در حین کار یا مسافرت از سر و صداهای بیرونی رنج می‌برید، اگر ورزشکار هستید و به مقاومت در برابر آب احتیاج دارید و یا اگر گوش شما به فشار حساس است، به سراغ AirPods Pro بروید و مبلغ بیشتری را هزینه کنید. اما اگر نگرانی اصلی شما در مورد کیفیت صدا و باتری است، صرفه جویی کرده و AirPods معمولی را انتخاب کنید.

تنها جایی که AirPodsهای معمولی شانس پیروزی را دارند در قیمت آن ها است. AirPods Pro با قیمت 249 دلار عرضه میشود در حالی که AirPodsهای معمولی با قیمت 159 دلار عرضه میشوند. این تفاوت قیمت با توجه به امکاناتی که در AirPods Pro  وجود دارد، در مورد برند اپل کمی منطقی به نظر می‌رسد اما اگر شما نمی‌خواهید برای یک هندزفری بی سیم هزینه زیادی انجام دهید پیشنهاد من به شما استفاده از AirPods معمولی است، همچنین میتوانید به محصولات برند های دیگر هم سری بزنید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید