جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

هشت مورد از عجیب ترین و جالب ترین لوازم جانبی آیفون

author منتشر کننده
بدون نظر 4 0
هشت مورد از عجیب ترین و جالب ترین لوازم جانبی آیفون

امروزه گوشی هوشمند، مهم‌­ترین و پرکاربردترین وسیله‌­ای ست که شما در طول روز از آن استفاده می‌کنید که البته دلیل قانع کننده‌­­ای هم برای آن وجود دارد. گوشی‌­های هوشمند به دلیل کوچکی و قابلیت اتصال به اینترنت و انجام همزمان چند کار مختلف، بسیار سودمند و پرطرفدار شده‌­اند.

در این میان، برند اپل همیشه در صدر گرانترین و محبوب‌ترین گوشی‌ها قرار داشته است. به جرات می‌توان گفت که اکثر نرم­افزارهای کاربردی و اکثر لوازم جانبی خلاقانه، اولین بار برای این برند تلفن همراه ایجاد و طراحی شده‌­اند.

بیشتر بخوانید: ده مورد از بهرتین لوازم جانبی اندروید در سال 2019

افرادی که از گوشی اپل استفاده می‌کنند می‌توانند به بزرگترین بازار نرم افزاری دنیا، یعنی اَپ استور متصل و به دنیایی از نرم افزارهای جدید دسترسی پیدا کنند. با این حال استفاده از آیفون می‌تواند به دلیل لوازم جانبی خاص و منحصر بفرد آن حتی بیشتر از سایر برندها جذابیت داشته باشد. در بین لیست لوازم جانبی که تا به امروز برای گوشی اپل طراحی شده است، گروهی بسیار پرکاربرد و پرطرفدار بوده که در صدر لیست فروش نیز قرار دارند و ما نام آن‌ها را به دفعات شنیده‌­ایم مانند هدفون بی­سیم آیفون، اپل واچ و... اما در این میان، گروهی از لوازم جانبی هستند که جدا از خاص بودن و منحصر بفرد بودنشان؛ بسیار عجیب و جالب به نظر می‌رسند. اگر چه وجود آن‌ها ضروری به نظر نمی‌رسد، با این حال سرگرم کننده بودن و خلاقانه بودن آن‌ها، باعث جلب توجه کاربران شده است.

هیچ برند گوشی به اندازه‌ی برند اپل تا این حد لوازم جانبی عجیب و غریب و متنوع ندارد که همین مورد به جذابیت هرچه بیشتر این برند در بین خریداران کمک کرده است. در ادامه به معرفی برخی از این لوازم جانبی می‌پردازیم:

کیت لنز آیفون xenvo وتجربه‌ی جدید عکاسی

هر عکاسی که با گوشی آیفون عکسبرداری می­‌کند و آرزوی گرفتن عکس­‌های بهتری دارد، حتماً به کیت لنز Xenvo نیاز پیدا خواهد کرد. دو لنز ماکرو و زاویه‌ی باز قرار داده شده در این کیت، به شما در گرفتن تصاویر کلوز آپ و تصاویر با کیفیت از مناظر وسیعی کمک می‌کند که لنز خود گوشی آیفون به تنهایی قادر به گرفتن آن‌ها نیست. بهترین موضوع راجب به این وسیله این است که این لنز توسط گیره به گوشی متصل می‌شود و بنابراین لازم نیز در زمانی که می‌خواهید گوشی‌تان را به روزرسانی کنید نگران جایگزین کردن آن باشید. جنس بدنه‌ی این لنز از آلیاژ آلومینیوم بوده در بسته‌­ی آن وسایل پاک کننده‌­ی لنز و کیس ذخیره وجود دارد. کیفیت بالای تصاویر، ساختار محکم، قاب و کیف محافظ، چراغ LED؛ گارانتی همیشگی و ویدئوها و وب سایت آموزشی بسیار خوب و جامع از مزایای این لنز بوده و از معایب آن می‌توان به وجود تنها دو لنز، قیمت بالا و لبه‌­های جزئی در لبه‌­های تصاویر با زاویه دید عریض اشاره کرد.

کیت لنز آیفون xenvo

بیشتر بخوانید: VRBox 2، تجربه واقعی دنیای مجازی (عینک‌های واقعیت مجازی)

آیفون یک پلیس است

یکی از عجیب­‌ترین لوازم جانبی آیفون، آنالایزر تنفسی BACtrack است. در حالی که بیشتر آمار تصادفات در خارج از کشور ناشی از مصرف الکل و عدم تمرکز بعد از آن است؛ این وسیله در عین عجیب بودن، می‌تواند سودمند و نجات دهنده باشد. آنالایزر BACtrack شامل یک سنسور تنفسی ست که به صورت بی سیم نتایج ضبط شده از کاربر را به نرم­افزار مخصوص خودش در گوشی آیفون منتقل می‌کند. اما همچون سایر لوازم جانبی موبایل، این دستگاه نیز معایبی دارد که از بین آن‌ها می‌توان به قیمت بالا و لزوم نگهداری از آن در شرایط خنک اشاره کرد.

آیفون یک پلیس است

جالب است که بدانید صحت مقدار ثبت شده به کمک این وسیله، توسط پلیس آمریکا تأیید شده است. این وسیله‌ی جانبی از طریق بلوتوث به گوشی متصل شده و بعد از هربار استفاده، نتایج ثبت شده به نرم افزار مخصوص آن ارسال و ذخیره می‌شود به این طریق فرد می تواند یک نمودار نقطه ای از وضعیت خود داشته باشد که شیب صعودی و نزولی آن بهبود یا بدترشدن وضعیت مصرف الکل توسط کاربر را نشان می‌­دهد. همچنین کاربر می‌­تواند در قسمت تنظیمات نرم­افزار، شماره تلفن یک فرد معتبر را ذخیره کرده که در صورت مصرف بیش از حد و بالا بودن نتایج، گوشی به صورت خودکار با فرد مورد نظر تماس گرفته و موقعیت مکانی صاحب گوشی را برای او می‌فرستد تا او بتواند دنبالش بیاید.

هواشناسی آیفون، سرعت باد را اعلام می‌کند

درست است شاید شما از آن افرادی که نسبت به وضعیت آب و هوا خیلی حساس‌اند و مدام در حال چک کردن آن هستند، نباشید اما آیا می‌توانید بگویید هیچکس اینطور نیست؟ در هر صورت، جالب است بدانید آیفون به فکر آن دسته از افراد هم بوده و Yellow Jacket را به بازار عرضه کرده که یک ابزار برای تعیین سرعت باد است! بله باد!

هواشناسی آیفون

شما می‌­توانید این وسیله را از طریق جک هدفون به گوشی خود متصل کرده و بادسنج، شدت و راستای باد را از طریق نرم افزار ثبت خواهد کرد. دقت بالا در اندازه‌گیری جریان هوا؛ استفاده‌ی بسیار آسان، طراحی قابل حمل، ثبت و ضبط تاریخچه‌ی اطلاعات و گارانتی یک ساله از مزایا این وسیله‌ی جانبی بوده و از معایب آن نیز می‌توان به مشکلات گزارش شده در اتصالات نرم­افزاری و قیمت بالای دستگاه اشاره کرد.

جاسوئیچی دومنظوره‌ی آیفون

حالا نوبت به یک لوازم جانبی آیفون ساده می‌رسد. وجود نرمافزارهای متعدد و هیجان­انگیز، باعث استفاده­ی بیشتر از گوشی آیفون شده است و همین امر نیز ممکن است نیاز به شارژ تلفن همراه را افزایش دهد. جاسوئیچی MFi-certified NomadKey نه تنها تمام کلیدهایتان را برایتان نگه می‌دارد، بلکه مجهز به یک کابل USB نیز هست که امکان شارژ گوشی شما را به راحتی ایجاد می‌­کند. پس دیگر نیازی به حمل کابل شارژر با خود ندارید. سرعت بالای شارژ، سبک بودن و راحتی حمل از مزایای این وسیله‌ی جانبی به حساب می­‌آیند.

جاسوئیچی دومنظوره‌ی آیفون

بیشتر بخوانید: اپلیکیشن‌های برتر اندروید برای کنترل از راه دور کامپیوتر

صفحه کلید مجازی آیفون، قابل اجرا بر کلیه‌ی سطوح

من قصد ندارم تظاهر کنم که صفحه کلید مجازی دقیق‌تر و قابل اعتمادتر از استفاده از گزینه‌ی بلوتوث قدیمی ست و یا حتی بگویم کار با آن برای کاربر راحت‌­تر است، اما به مراتب خیلی هیجان انگیزتر به نظر می‌رسد. صفحه کلید مجازی Celluon's Epic یک صفحه کلید استاندارد بوده که بر روی هر سطح صافی که بخواهید قابل اجراست و اگرچه تایپ کردن با آن کُندتر از صفحه کلیدهای عادی ست با این حال، جزو آن دسته از لوازم جانبی آیفون است که تعجب و تحسین همگان را برانگیخته است. قیمت بالا، نیاز به سطح لزوماً صاف و عدم امکان قطع صدای دکمه‌ها از جمله معایب عنوان شده برای این وسیله، توسط کاربران می‌باشد.

صفحه کلید مجازی آیفون

در حرکت باشید و دوربین گیمبال آیفون از شما فیلم‌برداری خواهد کرد

اگر خیلی راجع به تصویربرداری با گوشی آیفون جدی هستید و به طور ویژه می‌خواهید تصاویرِ در حینِ حرکت، نرم و بدون لرزش باشند، شما به یک گیمبال قدرتمند نیاز دارید. این وسیله‌­ی جانبی به صورت اتوماتیک، ویدئو را ثابت می‌کند و این کار را از طریق نرم افزار انجام می‌دهد. گیمبال، از موتورهایی برای جبران حرکات لرزشی کوچکی که در حین تصویربرداری رخ می­‌دهد، استفاده کرده و آن‌ها را از بین می‌برد.

دوربین گیمبال آیفون

یکی دیگر از لوازم جانبی آیفون به نام DJI's Osmo Mobile 2، یک گام فراتر رفته به طوری که از طریق یک نرم افزار به گوشی شما متصل شده تا بتوانید با فشار دادن یک دکمه روی بازوی گیمبال به جای لمس کردن صفحه‌ی گوشی، به گرفتن تصاویر و ضبط ویدئوها ادامه دهید. از مزایای این وسیله می‌توان به وزن سبک، قیمت مناسب و حالت جهت عمودی اشاره کرد و از معایب آن نیز می‌­توان، عدم امکان چرخاندن دوربین حین تصویربرداری، تعویض راستا به صورت دستی و وجود پورت USB میکرو به جای پورت USB-C را نام برد.

کنترل ضربان قلب توسط دکتر آیفون

آیا به دنبال یک مانیتور قلب بدون استفاده از کمربند قلبی و اپل واچ هستید؟ پس بهتر است به این وسیله نگاهی بیاندازید. Scosche از بلوتوث و تکنولوژی به نام ANT+ برای ارسالِ اطلاعات جمع­‌آوری شده مانند فاصله و تعداد قدم‌های آخرین پیاده‌­روی به نرم افزار مخصوص این دستگاه استفاده می‌کند.

کنترل ضربان قلب توسط دکتر آیفون

بهترین ویژگی این وسیله این است که می‌تواند اتصال خود به گوشی را تا 100 فوت دورتر نیز حفظ کند، بنابراین شما نیاز ندارید وقتی در حال ورزش کردن هستید، همیشه گوشی‌تان را در جیبتان داشته باشید. عدم نیاز به بستن کمربند قلبی، قیمت مناسب و وجود سنسور ANT+ و بلوتوث به طور همزمان از مزایا و بد بودن مکان پیشنهادی برای بستن بازوبند دستگاه یعنی بالای آرنج، نبودن بازخورد ضربان قلب واقعی و وارد کردن فشار توسط برآمدگی آهن‌ربای بازوبند به دست از معایب این دستگاه به شمار می­‌آیند.

بیشتر بخوانید: معرفی 10 اپلیکیشن کلون کردن در اندروید

پرینتر سیار آیفون و چاپ در لحظه‌ی تصاویر

یکی از جالب‌ترین وسایل جانبی موبایل که می‌توانید با خود به مسافرت ببرید؛ پرینتر سیار Prynt Pocket است. این وسیله شامل یک لنز به همراه یک پرینتر می‌­باشد، پس بنابراین نه تنها می‌توانید تصاویر زیبا و باکیفیت­تری بگیرید، بلکه می‌توانید یک نسخه‌ی فیزیکی از تصویر را نیز برای چسباندن به درب یخچال یا دیوار داشته باشید.

پرینتر سیار آیفون

همانطور که انتظار می‌رود، تصاویر چاپ شده بزرگ نیستند و اندازه‌ی آن‌ها برابر با 2*3 اینچ می‌باشد، اما در عرضِ 30 ثانیه روی کاغذهای ZINK چاپ می‌شوند که سرعت بسیار خوبی ست. ضمناً چاپ تصویر برروی این کاغذ، نیاز به کارتریج پرینتر ندارد. این وسیله‌ی جانبی از آن دسته وسایلی نیست که همیشه به آن نیاز داشته باشید اما از آن وسایلی ست که از داشتنش در برخی موقعیت­‌ها و به ویژه مسافرت‌ها بسیار لذت خواهید برد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید