جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

معرفی بازی Watch Dogs Legion 2020

author منتشر کننده
نظرات (2) 8 0
معرفی بازی  Watch Dogs Legion 2020

یوبی سافت با ارائه بازی Watch Dogs: Legion که سومین نخسه از مجموعه بازی های Watch Dogs است درحال گسترش ایده جهان محور هکر های خود است. باید گفت تغییرات دراین سری نسخه از بازی بسیار چشمگیر است. شما هنوز هم از تلفن هوشمند تقویت شده خود برای هک کردن هر دستگاهی در کره زمین در هر مأموریت مانند فعال و غیرفعال کردن دوربین های امنیتی، آلارم ها، سلاح، چراغ راهنمایی و سایر دستگاه‌های متصل به سیستم شهری در هر لحظه استفاده خواهید کرد. اما در  Legion، یوبی سافت سیستمهای زیادی را اضافه می کند که باعث می شود تا شما و تیمتان احساس عمیق تر و کنترل بیشتری نسبت به جهان خود داشته باشید. شما در این نسخه فقط بخشی از یک انقلاب هکری نیستید بلکه آن را ازنوع می‌سازید.

بازی Watch Dogs: Legion

بازی Watch Dogs: Legion چگونه بازی است؟

دراین نسخه از بازی مانند سری های قبلی بازی Watch Dogs یوبی سافت شما را در نقش یک هکر قرار می‌دهد که سعی در سقوط یک دولت فاسد که با شرکت های نظارتی بسیاری همکاری می‌کند را دارد. در اولین نسخه این بازی که در محیط شیکاگو در جریان بود، شما نقش Aiden Pearce را بازی می‌کردید، که وظیفه آن  هک کردن با امکان ضربه زدن و دستکاری ctOS (سیستم عامل مرکزی شهر)، که تقریباً در مورد همه افراد داده ها را مشاهده و جمع آوری می‌کرد. شما در نسخه اول این بازی میتوانستید در نقش یک تیرانداز سوم شخص عمل کنید و برای دستیابی به هر خودرویی امیدوار باشید. ولی فرق این بازی با بقیه بازی های جهان باز یوبی سافت این بود که شما در  Watch Dogs قدرت هک کردن دارید و این به شما امکان می‌دهد چراغ راهنمایی را تغییر دهید تا باعث تصادف و متوقف شدن تعقیب کنندگان خود شوید، به دوربین های مداربسته دست رسی پیدا کنید تا مسیرهای گشت زنی دشمن را ببینید و با دقت بیشتری راه خود را در اطراف مخفی کنید یا بیسیم دشمن یا اسلحه های آن‌ها را خاموش کنید. ویک حواس پرتی ایجاد کنید.

اما در Watch Dogs 2، یوبی سافت  شخصیت جدیدی یعنی مارکوس و گروه هکرهای آنار شیست معروف به (DedSec) به بازی اضافه کرد. که در آن محیط بازی به سان فرانسیسکو گسترش یافته بود، و هکرها سعی داشتند سیستم دولتی را براندازی کنند و شهر را آزاد کنند. این نسخه از بازی در زمان انتشار باعث سروصدای زیادی شد چون در آن رفتارهای خشنی، مانند خشونت پلیس علیه اقلیت ها وهمچنین خشونت علیه مردم رنگین پوست بسیار زیاد دیده میشد.

بیشتر بخوانید: 12 بازی انحصاری ایکس باکس وان که نباید از دست بدید

بازی Watch Dogs: Legion درادامه مسیری که Watch Dogs 2 تعیین کرده است ادامه می‌یابد. و شما دوباره باگروه (DedSec) همکاری می‌کنید، اما شرایط بسیار متفاوت با نسخه قبلی این بازی است. این نسخه ازبازی در آینده احتمالی دنیای حال حاضر ما روی می‌دهد  و در دوران پس ازاتفاق افتادن Brexit London (قانون جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا) انجام می‌شود که پلیس ها و دولت در تلاش برای مقابله با پیامدهای ناشی از شرایط سیاسی فعلی هستند. برخلاف نسخه   Watch Dogs 2، که شما به یک گروه هکری می‌پیوستید، درنسخه Legion، شما از ابتدای بازی در حال ساخت گروه (DedSec) خود هستید. شما این کار را با جذب کاراکترهای مختلف در بازی انجام می‌دهید. بزرگترین تغییر درLegion این واقعیت است که علاوه بر انجام کارهایی که برای جذب آن‌ها لازم است، هر شخصیت در این بازی به طور بالقوه می‌تواند تبدیل به شخصیت اصلی بازیکن شود، این کارها شامل تمرین توانایی های هکری شما برای یادگیری در زمینه های پشتیبانی کردن از تیم خود، تغییر نظرات مردم در مورد تیم شما و تکمیل ماموریت ها و ثابت شدن وفاداری افراد گروه به هدف درحال اجرای شما می‌باشد. هرشخصت موجود در شهر می‌تواند به عنوان یک عضو تیم بالقوه در نظر گرفته شود و همه آن‌ها توانایی و مهارت های تصادفی دارند که می‌تواند در شرایط مناسب هر کدام از آن‌ها را به عنوان عضوی مواثر برای تیم شما تبدیل کند.

در حالی که گیم پلی و سیستم هکری از دو بازی گذشته به نسخه Legion بازی راه یافته اند، ولی سیستم کنترل شخصیت های غیر قابل بازی یا (NPC) موجود در بازی  است که واقعاً این نسخه را از دو نسخه قبلی  جدا می‌کند.

بازی Watch Dogs: Legion

سیستم NPC (کنترل کارکتر های غیر قابل بازی برای گیمر) در Watch Dogs: Legion چگونه عمل می‌کند؟

در بازی های Watch Dogs، دستگاه هک شما شامل ابزاری به نام Profiler بود، سیستمی که به شما امکان می‌داد فوراً اطلاعات کمی در مورد کارکتر های NPC و شخصیت هایی که ممکن است با آن‌ها تعامل داشته باشید پیدا کنید. این اطلاعات گاهی اوقات به شما در جهت پیش برد اهدافتان یاری می‌داد، مانند برداشت و هک کردن حساب بانکی اشخاص، اما بیشتر (NPC) ها فقط برای پر کردن محیط بازی بودند تا محیط شیکاگو یا سانفرانسیسکو کمی واقعی تر به نظر برسد.

با این حال، Profiler یک ابزار اساسی درنسخه Legion است. هر بار که از آن برای اسکن NPC در بازی استفاده می‌کنید، اطلاعات کلیدی در مورد آن شخص یاد می‌گیرید. مانند شغل آنها و آنچه را که در حال حاضر به درد شما می‌خورد را مشاهده خواهید کرد - تمام NPC ها درLegion شغل و برنامه ای دارند و همچنین دارای ویژگی‌های ذاتی خاص خود هستند. ممکن است یک فرد خاص نسبت به سایر شخصیت ها آسیب های ناخوشایند بیشتری را متحمل شده باشد، یا در هک کردن مهارت داشته باشد. آن‌ها همچنین ممکن است دارای بیماریهای جسمی باشند. نکته ای که باید در مورد استخدام کردن از موارد احتمالی بدانید این است که شما می‌توانید از ابزار Profiler روی دشمنان خود نیز استفاده کنید تا نقاط قوت و ضعف آن‌ها را قبل از جنگ یاد بگیرید.

همچنین هرموقع که یک شخصیت های NPC را که اسکن می‌کنید، میتوانید به نظر و طرز فکر آن‌ها رادر مورد تیم هکری خود (DedSec) نگاهی بیندازید. مقامات لندن، تیم شما را یك سازمان تروریستی می‌دانند و علیه آن در رسانه ها دست به تبلیغات گسترده می‌زنند، بنابراین برخی از افراد دیدگاه انتقادی نسبت به هكرها دارند، در حالی كه عده ای دیگر آن‌ها را با آرمان های خود هم سو تر می‌ینند.

برای استخدام شخصیت های NPC بازی، ابتدا باید نظر خود را در مورد تیم DedSec مطرح کنید، که می‌توانید با کمک در مورد حل مشکلاتشان که از طریق ابزار Profiler درمورد آن‌ها یاد می‌گیرید یا با کمک کردن به آن‌ها، انجام دهید. شخصیت ها همچنین موارد منفی را در مورد اقدامات تیم DedSec به خاطر می‌آورند، بنابراین باید مراقب باشید چه کاری انجام می‌دهید و مردم چگونه شما را می‌بینند. وقتی این نظرات را مطرح می‌کنید، در نهایت این شانس را پیدا می‌کنید که یک مأموریت خاص را برای آن شخصیت (NPC) پیدا کنید.

بازی Watch Dogs: Legion

بیشتر بخوانید: بررسی بازی کامپیوتری Call of Duty: Modern warfare

انواع کارکتر های بازی Watch Dogs: Legion

پس از انتخاب کارکتر های خود در بازی Watch Dogs: Legion می‌توانید از آنها در سه بخش استفاده کنید:

Enforcer یا مجری ها، افرادی که توانایی رزمی دارند و شخصیت های خوبی برای تیر اندازی هستند.

Infiltrator یا نفوذ گرها، افرادی  که برای جنگ، خلع سلاح و انجام عملیات اغتشاش گری مناسب تر هستند، و این  توانایی را دارند  که به طور جزئی نامرئی شوند.

Hacker, یا هکرها، افرادی که می‌تواند کنترل ماشین های پلیس یا هواپیماهای بدون سرنشین لندن را در دست بگیرند و یک ربات عنکبوتی را برای کمک به آزار و اذیت در اطراف داشته باشند ودستکاری های رایانه ای انجام دهند.

شما باید کارکتر هایی را انتخاب کنید که با بخش های مورد استفاده شما هم خوانی داشته باشند. مثلا مبارزان Infiltrators  به خاطر داشتن توانایی وارد کردن صدمات بیشتر بهتر از مبارزان Enforcers هستند. همچنین شما با بازی کردن به عنوان هرکارکتر می‌توانید آنها را ارتقاع لول بدهید و می‌توانید روی آنها سرمایه گذاری کنید.

با جذب کاراکترها، هر زمان که بخواهید می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید. و از آنجایی که همه آن‌ها هنوز یک شغل و برنامه دارند، شخصیت هایی که در آن‌ها را بازی نمی‌کنید، در این بین به زندگی خود می‌پردازند. وقتی به آن‌ها نیاز دارید، آن‌ها را در هر کجای شهر پیدا خواهید کرد. حتی هنگامی که شما از شخصیت ها استفاده نمی‌کنید، آن‌ها هنوز هم یک عضو فعال گروه هستند. آن‌ها برای اظهار نظر در مورد ماموریت ها و اقدامات شما در رسانه ها حرف می‌زنند.

بازی Watch Dogs: Legion

داستان بازی Watch Dogs: Legion

در بازی Watch Dogs: Legion شما شهر لندن را "رو به سقوط" می‌بینید. دشواری های مختلف در دوره پس از  برگزیت (Brexit) دولت را فلج کرده است و به فرصت طلبان گرسنه قدرت اجازه می‌دهد تا از این مزیت استفاده کنند. یکی از این موارد، آلبیون (Albion)، یک شرکت نظامی خصوصی است که برای حفظ صلح توسط دولت اجیر شده است، اما حقوق و آزادی های شهروندی را بسیار نقض می‌کند. همچنین جاسوسان و دیگر بازیگران در تلاشند تا قدرت خود را در هرج و مرج تحکیم کنند.

طبق گفته یوبی سافت، Watch Dogs: Legion فقط یک داستان بزرگ در طول مبارزات انتخاباتی نیست. درعوض، دارای پنج داستان مجزاست که در طول بازی آن‌ها را کشف می‌کنید و در جریان آن‌ها قرار می‌گیرید. که هر یک از این داستان ها موضوعات مختلفی را در بر می‌گیرند، از هوش مصنوعی و اتوماسیون و تأثیر آن‌ها بر جامعه گرفته تا ظلم یک ارتش خصوصی که شهر را کنترل می‌کند و بدیهی است که بازی با مقاومت تیم شما درگیر آن می‌شود.

به نظر می‌رسد ممکن است استفاده از بازیگران NPC های تصادفی داستان کار سختی باشد، اما هنگامی که شما به یک برش داستان وارد می‌شوید، هر شخصیتی که آن  را بازی می‌کنید همان شخصیت اصلی بازی می‌شود، درست مثل وقتی که شما در حال بازی در بخش های دیگر بازی هستید. شخصیت ها انیمیشن های متمایز، و همچنین بازیگران صدا و خطوط گفتگو خاص خود را دارند، بنابراین شخصیت های (NPC) به نظر نمی‌رسد مجموعه ای از انیمیشن های عمومی و و رفتار های از پیش تعیین شده باشند و ممکن است هرکدام از آن ها تبدیل به ستاره بازی شما شوند و حتی شما می‌توانید در صورت عدم نیاز  به معنای واقعی آن‌ها را بکشید.

آزادی عمل در بازی Watch Dogs: Legion

با داشتن یک لیست از کاراکترهایی که می‌توانید از هر کجا استخدام کنید، و همان طور که می‌توانید شخصیت ها را اضافه کنید، می‌توانید آن‌ها را نیز از دست دهید. Watch Dogs: Legion شامل سیستمی است که در آن شخصیت های شما می‌توانند به خوبی بمیرند، اگرچه بیشتر به صورت یک پیشنهاد  خطرناک است تا یک تهدید فراوان در طول بازی.

وقتی یک شخصیت خیلی آسیب می‌بیند، می‌توانند توسط مقامات اسیر و دستگیر شوند و شما را مجبور به آزاد کردن آن‌ها می‌شوید، یا اینکه می‌توانند به شدت مجروح شوند و مدتی در بیمارستان بستری شوند. در هر دو حالت، شخصیت های بازی خالی از لطف نیستند، و اگر آن‌ها را در یک مأموریت از دست بدهید، در آن ماموریت شکست خواهید خورد و مجبورید دوباره آن را با شخصی جدید امتحان کنید.

همانطور که در Watch Dogs: Legion می‌بینیم، اگر یک شخصیت به اندازه کافی آسیب ببیند که به زانو دربیاید، می‌توانید تسلیم شوید و اجازه دهید ماموریت شکست بخورد و شخصیت شمازنده میماند اما ناتوان است. برعکس، شما همچنین می‌توانید از با درد کشیدن مبارزه کنید و به شخصیت فرصتی برای ادامه دادن  دهید. شما یک فرصت دوم برای تکمیل مأموریت را بدون از دست دادن پیشرفت خود دریافت می‌کنید.

بازی Watch Dogs: Legion

بیشتر بخوانید: Sparx بازی ای که افسردگی را درمان می کند

آیا بازی Watch Dogs: Legion برای کنسول‌های  Xbox Series X / PS5 منتشر خواهد شد؟

بله. همانطور که یوبی سافت در ماه اکتبر تأیید کرد، Watch Dogs: Legion یک بازی کنسولی نسل بعدی خواهد بود که در کنسول های PlayStation 5 و Xbox Series X ظاهر می‌شود. ایو گیلموت، مدیرعامل یوبی سافت گفت: این بازی از قدرت این ماشین ها "نهایت استفاده را خواهد برد"، اما مطمئنا ما هنوز نمی‌دانیم این به چه معنی است. همچنین Watch Dogs: Legion در PS4 ، Xbox One و PC برای کسانی که علاقه ای به ارتقاء کنسول خود ندارند منتشر نمی‌شود.

بازی Watch Dogs: Legion

تاریخ انتشار بازی Watch Dogs: Legion

یوبی سافت در ابتدا تاریخ انتشار Watch Dogs: Legion را برای 6 مارس 2020 اعلام کرد. با این حال، در ماه نوامبر 2019 این شرکت اعلام کرد که بازی در سال -2021 ممکن است منتشر شود، بدون آنکه تاریخ انتشار جدیدی را ارائه دهد. در حال حاضر، ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که Watch Dogs: Legion مدتی بعد از مارس 2020 ارائه شود - اما ما دقیقا نمی‌دانیم کی این بازی در دست رس عموم قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (2)

  1. بسیار مفید عالی بود

  1. عالی بود،عالي ،ممنون برای این مقاله

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید