جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

نمایشگاه CES و معرفی برترین تکنولوژی های روز

author منتشر کننده
بدون نظر 6 0
نمایشگاه CES و معرفی برترین تکنولوژی های روز

نمایشگاه CES امسال شاهد رونمایی فناوری های مدرن بسیاری از شرکت های دنیای تکنولوژی بود. نمایشگاه CES همه ساله در لاس وگاس برگزار می‌شود و کمپانی های بزرگ، بهترین و جدیدترین محصولات خود را رونمایی می‌کنند. این نمایشگاه، از ابتدا با عنوان نمایشگاه محصولات خانگی CES نام برده میشد. از آنجایی که بسیاری از شرکت های بزرگ در این نمایشگاه، تکنولوژی های پیشرفته خود را عرضه می‌کنند، CES تبدیل به یک نمایشگاه بسیار بزرگ شد و ما کاربران امروزه شاهد یک نمایشگاه پر از نوآوری های روز هستیم.

معرفی پردازنده های لپ تاپ رایزن 4000 AMD در نمایشگاه CES

در نمایشگاه CES نسل سوم پردازنده های رایزن موبایل معرفی شد. همچنین از نسل سوم پردازنده های رایزن لپ تاپ هم رونمایی شد. از همان ابتدا AMD با معرفی نسل جدید خود، Ryzen در رقابت جدی با اینتل سر بر آورد. این رقابت تا جایی پیش رفته که اکنون AMD نسل جدید پردازنده های رایزن یعنی سری 4000 را معرفی کرده است. نبرد داغ AMD و اینتل کماکان ادامه دارد. این پردازنده 7 نانومتری بر پایه معماری Zen 2 طراحی شده و تا کنون حدود 130 لپ تاپ به این پردازنده مجهز شده اند. علت تجهیز این لپ تاپ ها به سری 4000، عملکرد فوق العاده سری دسکتاپ رایزن 3000 بود. سری رایزن 4000 به دو نوع 15 وات و 45 وات (به ترتیب در سری های Ryzen U-Series و Ryzen H-Series) به کار گرفته شده اند؛ در حقیقت سری های U برای لپ تاپ های سبک و سری H برای لپ تاپ های گیمینگ و با قدرت پردازش بالا به کار گرفته شده اند.

پردازنده های لپ تاپ رایزن 4000 AMD در نمایشگاه CES

بیشتر بخوانید: بررسی لپ تاپ ایسوس Rog Zephyrus M GU502GU: ترکیبی از گیمینگ و زیبایی

هات اسپات قابل حمل اینترنت 5G، در نمایشگاه CES

با معرفی Nightawk M5 توسط شرکت نت گیر، اولین هات اسپات قابل حمل در نمایشگاه CES 2020 رونمایی شد. این هات اسپات قابلیت اشتراک گذاری اینترنت نسل پنجم را دارد. قابلیت اینترنت 5G به واسطه وایفای 6 در روتر هات اسپات طراحی شده است. شرکت نت گیر، این هات اسپات را بر پایه دو نوع اینترنت 5G زیر 6 گیگاهرتزی و 5G موج میلی متری ساخته پرداخته کرده است که قادر خواهد بود تا جدیدترین استاندارد WiFi را در آن به اشتراک بگذارد. Nightawk M5 اولین هات اسپات قابل حملی است که توانایی حمل اینترنت نسل پنجم را دارد.

همچنین یک پورت ادرنت (اترنت) بر روی این هات اسپات نصب شده است. هات اسپات های تجاری قبلی که صرفاً عمومی بود و در دسترس عموم قرار داشت تا اینترنت 4G پشتیبانی کردند. اکنون شرکت نت گیر، برای M5 یک باتری قابل تعویض جای داده و از مودم X55 کوالکام بهره گرفته است.

هات اسپات قابل حمل اینترنت 5G، در نمایشگاه CES

بیشتر بخوانید: فناوری اینترنت 5G، جدیدترین تکنولوژی شبکه ای جهان

لوازم جانبی MSI در نمایشگاه CES امسال معرفی شد

در نمایشگاه CES ،MSI از سه مدل لوازم جانبی خود رونمایی کرد. لوازم جانبی MSI شامل موارد زیر بود:

1. صفحه کلید MSI CK40: این صفحه کلید دارای یک پوشش برای عدم نفوذ ویروس به کیبورد است و یک سیسور سوئیچ برای آن طراحی شده است. در حقیقت MSI یک کیبورد با مکانیزم قیچی و فیبر شیشه ای در اختیار کاربران قرار می‌دهد که نه تنها کلیدها تقویت می‌شوند بلکه از آسیب آن ها جلوگیری کند.

2. ماوس CM 30: در این ماوس ها از سوئیچ بدون صدای کایل استفاده شده و ظرفیت 5 میلیون کلیک را دارد.

3. ایرپاد بی سیم CH40: ایرپادهای MSI هم دارای بلوتوث 5.0 هستند و موجب می‌شوند به محض روشن شدن آن به دستگاه های دیگر وصل شوند. همچنین این ایرپادها از شبکه 5G پشتیبانی می‌کنند.

MSI محصولات خود را در طرح های مینیمال هم ارائه داده است.

لوازم جانبی MSI در نمایشگاه CES

نمایشگاه CES و رونمایی کولپد از گوشی هوشمند لگاسی

نمایشگاه CES امسال، همچنین انتظار گوشی هوشمند لگاسی را می‌کشید. جایی که شرکت کولپد برای اولین بار یک نسخه از این گوشی را روانه بازار کرد. گوشی هوشمند لگاسی در کنار دیگر ابزارها از برترین های نمایشگاه به شمار می‌رود. این گوشی مجهز به قابلیت اینترنت 5G با فرکانس 6 گیگاهرتز است. البته توجه داشته باشید که این گوشی در صورتی که خریداری شود باید در منطقه ای قرار گرفته باشید که زیرساخت های اینترنت 5G در آنجا شکل گرفته باشد. برچسب 400 دلاری بر روی گوشی جدید کولپد نشانه یک گوشی ممتاز تازه وارد می‌دهد. خصوصیاتی از گوشی هوشمند لگاسی را در قسمت زیر مطالعه می کنیم:

* دارای نمایشگر 6.53 اینچی FHD +

* مجهز به تراشه اسنپدراگون 765 کوالکام

* 4 گیگابایت حافظه رم

* 64 گیگابایت حافظه داخلی UFS 2.1

* بهره گیری حافظه درگاه میکرو اس دی

* دارای سنسورهای دوربین 48 مگاپیکسلی

* و باتری 4 هزار میلی آمپری

نمایشگاه CES و رونمایی کولپد از گوشی هوشمند لگاسی

بیشتر بخوانید: لپ تاپ گیمینگ GS75 Stealth

معرفی کامپیوتر گیمینگ Nox Mini در نمایشگاه CES امسال

نمایشگاه CES بود که اینتل قطعه نوآورانه Compute Element را معرفی کرد. این قطعه جدید که از فناوری های پیشرفته روز تشکیل شده است یک قطعه سخت افزاری پردازنده مرکزی PCIe است که به پردازنده 45 واتی تجهیز شده است. اینتل موفق شده این غول پردازنده را در کامپیوتر جدید خود Nox Mini قرار داده و از قدرت آن رونمایی کند. این کامپیوترها در فرم و شکل بلندتری ساخته شده اند و در آن یک نمونه 7.5 لیتری NUC استفاده شده است. همچنین منبع تغذیه آن عادی نیست و یک کولر مستر برای آن استفاده شده است. این کامپیوترها در دو رنگ مشکی و سفید در بازار عرضه می‌شوند. در کنار آن، شرکت اینتل از گرافیک Nvidia RTX 2080 Super نیز رونمایی کرد. سازنده کامپیوتر گیمینگ NOX این قطعه سخت افزاری گرافیک را در سیستم خود استفاده کرده است. گرافیک به کار رفته Core i9 9980 HK با 8 هسته و 16 رشته پردازشی به همراه رم 16 گیگابایتی قیمت این کالا را به 2.400 دلار رسانده است. شرکت Cyberpower در کنار کامپیوتر، یک لبتاب Nox Mini در بازار قرار داده است که که دارای همین پردازنده مرکزی است.

کامپیوتر گیمینگ Nox Mini در نمایشگاه CES امسال

فناوری نوین به کار رفته در خوردوی BMW در نمایشگاه CES

فناوری کابین مفهومی، جدیدترین نوآوری به کار رفته در نمایشگاه CES بود که بر روی خودروی BMW مطرح شد. در کنار کابین مفهومی، از صندلی های راحتی لوکس رونمایی شد. خودروسازان امروزه از تکنیک های خاصی برای بهبود کیفیت ماشین و راحتی رانندگان و سرنشینان استفاده می کنند که یکی از آن طراحی کابین مفهومی به همراه صندلی راحت و لوکس می‌باشد. شرکت BMW هر ساله در نمایشگاه CES فناوری های خود را به رخ می کشد. امسال نوبت به این تکنیک فناورانه رسید که یک غافلگیری هم به نظر می رسید. اکنون سرنشینان خودروها به راحتی بر روی یک صندلی لوکس و راحت نشسته و بیش از پیش از رانندگی خود لذت می‌برند. سال قبل بود که BMW سیستم تعادل طبیعی را معرفی کرده بود. در سیستم تعادل رانندگان و سرنشینان به راحتی و با حرکات ساده می‌توانستند پنجره ها را کنترل کنند. اکنون مفهوم کابینی کاری کرده که به انگشت هم نیازی نداشته باشیم. از طریق رابط کاربری جدید BMW که از طریق فرمان های صوتی انجام می‌گیرد، مکان های مورد نظر شما تعیین شده و بر روی GPS خودرو برای راهنمایی شما قرار می‌گیرد. در حقیقت سازنده این فناوری کاری کرده که شما هنگامی که در خودرو هستید با آن احساس تعامل کنید. گویا فردی در خودرو نشسته و در حال انجام دستورات شماست.

خوردوی BMW در نمایشگاه CES

بیشتر بخوانید: رونمایی از اسنپدراگون 865 با پشتیبانی از سنسور 200 مگاپیکسلی

عرضه ربات های 17 هزار دلاری، مختص به استارتاپ ها در نمایشگاه CES

اگرچه ربات ها در نمایشگاه CES عملکرد مناسبی از خود به نمایش نمی‌گذارند ولی امسال پس از معرفی ربات های 17 هزار دلاری تا حدودی شرایط آن ها بهبود یافت. عرضه ربات های هوشمند خانگی موجب می‌شود خانوار احساس راحت تری نسبت به محیط اطراف و خستگی کمتری در قبال آن داشته باشند. ربات های هوشمند خانگی از نوع استارتاپ های جدید به شمار می‌روند که جدیدترین کیس آن با نام ریچی در نمایشگاه CES 2020 معرفی شد. ریچی، یک ربات هوشمند دو دست، یک سر و یک سینه (نیم تنه) است. نیم تنه کامل این ربات به قیمت 17 هزار دلار به فروش می‌رسد و نیم تنه ناقص آن 9 دلاری است.

ربات های ریچی، در حقیت با بهره گیری تکنولوژی رباتیکز و هوش مصنوعی، فرمان های نوشته شده را به خوبی و تمام کمال اجرا می‌کنند.

به گفته یکی از اعضای استارتاپ ها در نمایشگاه CES 2020:


پولن رباتیکز، برای تست ربات ریچی، آن را مشغول بازی دوز می کند تا توانایی های خود را نشان دهد.


ریچی، در حکم یک ربات پیری است که احساسات انسان را تشخیص داده و فرمان های کارگذار خود را به دقت انجام می‌دهد. در پشت میزهای تحویل سفارش رفته و سفارش افراد کافی شاپ را پذیرش می‌کند. ربات های ریچی به حدی گسترش خواهند یافت که در آینده جایگزین اشخاصی خواهند شد که جهت توزیع بروشور در مراکز خرید استخدام می‌شدند.

ربات ها در نمایشگاه CES  

معرفی تلویزیون های لیزری هایسنس در نمایشگاه CES امسال

مدل های جدید تلویزیون های هایسنس در نمایشگاه CES امسال معرفی شد. این تلویزیون ها در دو مدل لیزری و LCD های مجهز به سلول های دوگانه در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. تلویزیون های لیزری هایسنس که از یک شرکت چینی ساخته می‌شود پنجمین پر فروش ترین تی وی در کشورهای بزرگ به شمار می‌رود. در حقیقت می توان این تلویزیون های لیزری را یک ترکیب متعادل از ویدئو پروژکتور و تلویزیون دانست که در گروه بالارده قرار خواهد داشت. طراحان این تلویزیون، به گونه ای آن را ساخته اند که شما قادر خواهید بود 100 درصد توان طیف رنگی موجود در یک تی وی را به چشم ببینید. (در صورتی که یک تلویزیون بتواند تمامی طیف های رنگی موجود را شناسایی کند به آن گاموت رنگی گفته می‌شود. لذا این تلویزیون دارای گاموت رنگی است). تعادل طیف رنگی تنها شاخصه تلویزیون های لیزری هایسنس نیست، چرا که هایسنس، از برترین اسپیکرها و گیرنده های کارآمد و هوشمند در آن بهره برده است و در آن از پنل استفاده کرده تا هر گونه انعطاف ناپذیری موجود را برطرف کند. اکنون این تلویزیون ها از قیمت 5999 دلاری با رزولوشن 4K شروع شده و تا نرخ 8999 دلار در مدل های 100 اینچی به فروش می‌رسند. جالب توجه است که علی رغم طبیعی تر بودن رفرش تصاویر، حدود 40 درصد نسبت به نسخه های قبلی تلویزیون های لیزری کم مصرف تر است.

نمایشگاه CES و سرانجام عرضه عینک واقعیت افزوده سامسونگ

نمایشگاه CES امسال از عینک واقعیت افزوده سامسونگ استقبال می‌کند. همانطور که می دانید چند سالی است سامسونگ در تلاش است تا عینک واقعیت افزوده خود را برای عموم معرفی کند. بالاخره شرکت سامسونگ در کنار دیگر ابزارهای خود این عینک را در دسترس کاربران قرار داد. گفته شده بود که علت تاخیر آن احتمال نقض حریم خصوصی است که عموم کاربران را نسبت به آن نگران کرده بود. البته قابل توجه است که سامسونگ تاریخ عرضه و قیمت دقیق آن را اعلام نکرده است و عرضه آن تا چند ماه دیگر تخمین زده می شود. این عینک مجازی، در یک نسخه آزمایشی در نمایشگاه امسال معرفی شد تا یکی دو سالی از اپل پیشی بگیرد؛ چرا که اپل هنوز هم عینک افزوده خود را به نمایش نگذاشته است.

بیشتر بخوانید: عینک های هوشمند و تحول دنیای بصری

این عینک را با این قابلیت بشناسیم که به گونه ای ساخته شده که در صورت استفاده، شیوه راه رفتن، دویدن و انعطاف و تقویت عضلات شما را بهبود می‌بخشد. شما رو به روی خود یک مربی بدن ساز را می‌بینید و مطابق با دستورات عملکردی او کار خود را پیش بگیرید. در حقیقت یک آواتار میزبان در این عینک طراحی شده تا شما احساس کنید یک مربی بدن ساز واقعی مشغول تمرین دادن شماست. محیط تمرینی مجازی آن نیز در کمال سادگی از گرافیک طبیعی خوبی برخوردار است. همچنین پس از معرفی راه های استفاده از آن در یک محیط گرم و یا سرد را به نمایش گذاشتند. به مانند اینکه در محیط های گرم می‌توانید در یک جزیره خنک تمرین کنید و یا در محیط های سرد به کوهنوردی بپردازید و حتی در دریا به شنا بپردازید. توجه داشته باشید که این عینک واقعیت افزوده که در نمایشگاه رونمایی شد فقط نسخه آزمایشی آن است و مطمئن باشید نسخه اصلی آن پس از عرضه تغییرات گسترده ای خواهد داشت.

نمایشگاه CES، عینک واقعیت افزوده سامسونگ

بیشتر بخوانید: برترین تلویزیون های سامسونگ برای تجربه بازی و رونمایی از تلویزیون بدون حاشیه

کینگستون در نمایشگاه CES امسال کارت حافظه های فوق سریع خود را معرفی کرد

نمایشگاه CES امسال شاهد حضور کارت حافظه های فوق سریع کینگستون بود. این کارت حافظه ها مبتنی بر تکنولوژی NAND در سرعت های 300 و 170 مگابایتی عرضه شده اند و در حافظه های 128، 256 و 512 گیگابایتی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. کارت حافظه های کینگستون در مشخصات Video Speed Class v90 و با سرعت Read 90 طراحی و تایید شده اند. نرخ تبادل داده ها تا 312 مگابایت بر ثانیه در تراکنش خواهد بود. تاریخ دقیق عرضه کارت حافظه های کینگستون هنوز مشخص نشده است و به زودی معیین می‌شود.

نمایشگاه CES کارت حافظه های فوق سریع

 

 

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید