جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

گوشی شیائومی mi 9t pro

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
گوشی شیائومی mi 9t pro

گوشی شیائومی mi 9t pro دارای ویژگی های منحصر بفرد همانند نمایشگر تمام صفحه AMOLED، دوربین سه گانه، پردازنده باقابلیت بالا و اسنپ دراگون 730، شارژدهی بسیار عالی، و قیمت غیر قابل باور 300 یورویی، بازار رقابتی موبایل های میان رده را از آن خود کرده است. اما صاحبان شرکت شیائومی تنها به خلق شگفتی در بازار میان رده ها راضی نیستند، زیرا ورژن pro این گوشی را با پردازنده اسنپ دراگون 885 برای به دست گرفتن بازار پرچم داران طراحی کرده اند.

گوشی شیائومی mi 9t pro

طراحی گوشی شیائومی mi 9t pro

گوشی شیائومی mi 9t pro دارای طراحی یکسان با ورژن میان رده ی خود است و دارای طرحی بسیار زیبا و چشم نواز است. هنگامی که جعبه گوشی را باز کنیم، بیشتر از هر چیز دیگری، ابتدا یک نمایشگر زیبا جلوه می‌کند که به جز یک نوار باریک چند میلی متری معمولاً 3.8 میلی متر، هیچ گونه حاشیه، حفره یا بریدگی در سطح آن نمی‌بینیم. گوشی شیائومی mi 9 t pro صدای مخاطب را به وسیله‌ی اسپیکری که در درون شکاف باریکی بین نمایشگر و قاب فلزی قرار گرفته است، به گوش کاربر می‌رساند. بنابر این خبری از نمایشگر مرتعش و اسپیکر القایی نیست. اما حسگر نور محیطی دستگاه موبایل در زیر صفحه نمایش و دور از دید کاربر قرار داده شده است.

صفحه نمایش AMOLED گوشی شیائومی mi 9t pro، دارای 86.1 درصد از نمای جلویی است. اما ابعاد 6.39 اینچی آن منجر می‌شود تا چندان ارگونومیک به نظر نیاید. چنین نمایشگری بدون داشتن هیچ عامل مزاحمی، گوشی شیائومی mi 9t pro را به دستگاهی ایده آل و مناسب برای تماشای فیلم، ویدیو یا هر گونه محتوای تصویری دیگری، بدل ساخته است. پوشش  2.5D گوریلا گلس 5 از صفحه نمایش دستگاه محافظت می‌کند. بنابراین لبه های نمایشگر دارای انحنا نیستند. نمایشگر mi 9t pro با قالب فلزی دستگاه به صورت مستقیم تماس ندارد و دورتا دور نمایشگر، نواری پلاستیکی دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: بررسی شیائومی Redmi Note 8

گوشی شیائومی mi 9t pro خوش ساخت، زیبا و بی حد و مرز

بر اساس ادعای شرکت شیائومی مساحت سطح زیر نمایشگر دستگاه موبایل mi 9t pro که کمی بالاتر از پورت حسگر اثر انگشت آپتیکال گوشی قرار دارد، نسبت به گذشته 2 برابر شده است. میزان داده دریافتی تا 40 درصد افزایش یافته و احتمال موفقیت این دستگاه در سناریوهای خاص تا 30 درصد افزایش یافته و مدت زمان مورد نیاز برای ثبت اطلاعات مرتبط با اثر انگشت 25 درصد بیشتر شده است. در حقیقت کارکرد حسگر اثر انگشت دستگاه گوشی mi 9t pro شبیه ورژن میان رده ی آن است. بنابراین، اگر سطح نمایشگر یا انگشتتان کثیف یا خیس نباشد و انگشتتان را به خوبی روی صفحه نمایشگر قرار دهید، در بیشتر مواقع فرآیند تشخیص هویت ظرف چند ثانیه و به طور موفقیت آمیزی انجام خواهد شد. سازندگان شیائومی توصیه می‌کنند که به منظور حفظ کارکرد حسگر از محافظ نمایشگر استفاده نشود و در صورت تمایل، از نمونه های معتبر و تأیید شده آن استفاده کنید. اما جادوی اصلی گوشی mi 9t pro در قالب فلزی آن پنهان است.

طراحان شیائومی به منظور داشتن طرحی مطلقاً بدون حاشیه، دور بین سلفی دستگاه mi 9t pro به شکل مکانیسم جنده و موتوری در دل قالب فلزی آن جای داده اند. بنابراین در نرم افزار دوربین، با لمس آیکن جابجایی دوربین پشتی و جلویی، مکانیسم پاپ آپ دوربین سلفی بالا می آید. هنگام بالا آمدن دوربین سلفی، در ورژن مشکی این گوشی در دو طرف دوربین سلفی چراغی قرمز رنگ و در ورژن آبی رنگ آن، چراغی به رنگ آبی روشن می‌شود و همزمان جلوه ی صوتی خاصی به گوش می‌رسد. وجود این چراغ از نظر نگارنده، جلوه ی خاصی به دستگاه نمی‌بخشد. می‌توان هر دوی این جلوه ها را در منوی تنضیمات غیرفعال کرد.

بیشتر بخوانید: بررسی آنر V30 Pro

مکانیسم موتوری در گوشی شیائومی mi 9t pro

بر اساس بیانات سازندگان گوشی شیائومی، مکانیسم دوربین دستگاه با 300 هزار بار استفاده همچنان دوام می آورد. اما صحت و اعتبار این ادعا تنها با استفاده ی دراز مدت از این گوشی قابل ارزیابی است. شیائومی mi 9t pro دارای حسگر شتاب سنج است که می‌تواند خطر سقوط را تشخیص دهد و تحت چنین شرایطی مکانیسم دپربین در حدود یک ثانیه بسته می‌شود. اما امکان دارد که هنگام سقوط از ارتفاع کم مکانیسم دوربین فرصت کافی برای بازگشت به درون بدنه را نداشته باشد. وجود قطعات مکانیکی در هر شکل و اندازه ای، از میزان مقاومت دستگاه موبایل در برابر گرد و غبار و رسیدن آب به آن می‌کاهد.

گوشی شیائومی mi 9t pro دارای بدنه‌ی شیشه ای از جنس گوریلا گلس 5 و قالب فلزی است. پنل پشتی آن با انحنای بسیار کم از دو طرف به قالب فلزی دستگاه موبایل پیوند می‌خورد. وجود این انحنای ظریف باعث می‌شود که گوشی به راحتی در دست کاربر جای گیرد و حس خوبی را الغا کند. دور بین سه گانه دستگاه mi 9t pro همراه با فلش LED در میانه ی صفحه پشتی با چینش عمودی جای گرفته اند. طراحان شرکت شیائومی ماژول های mi 9t pro را با ترتیب از بالا به پایین دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی، دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و دوربین 13 مگاپیکسلی اولتراواید طراحی کرده اند. لگوی Mi در همراه با عبارت«Designed by Xiaomi» در پنل پشتی دستگاه به چشم می خورند.

طراحان شیائومی، در لبه ی بالایی mi 9t pro در کنار دوربین سلفی پاپ آپ، جک هدفون با طول 3.5 میلیمتر را قرار داده اند و این دستگاه را برای کاربران چند رسانه ای به وسیله ای خوش ساخت و ایده آل تبدیل کرده اند. چراغ درون دوربین سلفی که قبلاً به آن اشاره شد، هنگام اتصال گوشی به برق و شارژ شدن باتری روشن می‌ماند، بنابراین وجود آن کاربردی به غیر از زیبایی نیز دارد. درگاه سیم کارت، دریچه اسپیکر و پورت USB با فرم Type C در لبه‌ی پایینی دستگاه موبایل جا داده شده اند. در لبه‌ی سمت راست دستگاه، کلیدهای سخت افزاری گوشی جای گرفته اند، و بازخورد بسیار عالی دارند. ناگفته نماند. رنگ قرمز کلید پاور در گوشی های مشکی رنگ mi 9t pro به جذابیت بیشتر این گوشی افزوده است. بسته به رنگ بدنه ی دستگاه شیائومی mi 9t pro، صفحه ی پشتی دستگاه جلوه متفاوتی دارد. ورژن مشکی رنگ این دستگاه موبایل بدنه ی هیدروکربنی ماشین های سوپراسپرت را یادآور می‌شوند. اما در ورژن های آبی و قرمز، رنگ بدنه با الگوهایی جذاب از طیف تیره و روشن طراحی شده است.

گوشی شیائومی mi 9t pro

نمایشگر و اسپیکر گوشی شیائومی mi 9t pro

چینی ها نمایشگر OLED را در گوشی های میان رده و بالارده به یک استاندارد تبدیل کرده اند. اما نکته دارای اهمیت این است که با وجود کاربرد چنین پنل هایی، قیمت همچنان پایین نگه داشته شده است. دستگاه mi 9t pro دارای پنل AMOLED 6.39 اینچی می باشد و از HDR10 به صورت استاندارد پشتیبانی می‌کند. وضوح نمایشگر این دستگاه 1080 × 2340 می‌باشد که برای این مدل گوشی بسیار مناسب و کاملاً مقرون بصرفه است و تراکم 4.3 پیکسل بر اینچ کوچکترین مشکلی برای نشان دادن محتوای ریز به وجود نمی‌آورد.

نمایشگر 19:5:9 mi 9t pro هیچ گونه حفره یا بریدگی ندارد. به همین علت از نظر محتوا تجربه بصری بهتری به شما رائه میدهد. نمایشگر از نظر زاویه دید بسیار عالی است و در نور خورشید با دستگاه های گران قیمت رده بالا قابل ارزیابی است. حداقل روشنایی نمایشگر حدود 2.9 نیت است با اینکه با بهترین ها قابل مقایسه نیست، اما این مقدار روشنایی در محیط های تاریک مناسب است.

توان هر دوی این جلوه ها را در منوی تنظیمات غیرفعال کرد.

با گوشی شیائومی mi 9t pro در محتوای بصری تمام صفحه غرق شوید.

در پخش تنضیمات 3 حالت رنگ وجود دارد.

کنتراست اتوماتیک: حالت پیش فرض و سازگار بافضای رنگی DCI P3

افزایش کنتراست: پوشش کامل محیط رنگی DCI P3

حالت استاندارد: دقیق ترین حالت با رنگ های واقعی سازگار با فضای sRGB

حالت دوم تأثیر چندانی در روشنایی نمایشگر ندارد و رنگ ها را غلیظ تر و اغراق آمیزتر به نمایش می‌گذارد. در تست فضای رنگی، اعداد به دست آمده ادعای طراحان شیائومی را در رابطه با پوشش کامل DCI P3 اعتبار می‌بخشد. در حالت های کانتراست اتوماتیک و افزایش کنتراست به ترتیب 104.6 و 107.9 از محیط رنگی DCI P3 به صورت گسترده پوشش داده شده است و در حالت استاندارد 97.4 درصد از محیط رنگی نمایشگر sRGB را پوشش می‌دهد. مانند نمایشگرهای دیگر OLED با توسعه فضای رنگی در نمایشگر دقت کاهش می‌یابد و عمدتاً رنگ سفید به سردی می‌گراید. در مجموع شیائومی mi 9t pro در زمینه‌ی نمایش رنگ ها یکی از بهترین ها در میان رقباست. می‌توان هر دوی این جلوه ها را در منوی تنضیمات غیرفعال کرد. یکی از فاکتورهای مهم در نمایشگرها روشنایی نمایشگر است.

گوشی شیائومی mi 9t pro

بیشتر بخوانید: بررسی انحصاری گوشی شیائومی می 9 و نگاهی رسمی به نسخه دهم آن

رابط کاربری و نرم افزار در شیائومی mi 9t pro

شیائومی mi 9t pro با رابط کاربریMIUI10 عرضه می‌شود. بعد از سال ها توسعه در زمینه ی MIUI10 غول دنیای فناوری چینی اکنون به پیشرفت مناسبی رسیده است که در کنار سرعت مناسب آن، امکانات و قابلیت های مناسبی نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اما کاربران شیائومی mi 9t pro به زودی توانایی تجربه کردن استفاده از MIUI10 را نیز خواهند داشت.

دوربین گوشی شیائومی mi 9t pro

دوربین پشتی گوشی mi 9t pro از تله فوتو، ماژول واید و اولتراواید ساخته شده است که در میان آن‌ها ماژول واید با قابلیت 48 مگاپیکسلی و 1.2 اینچ IMX دوربین اصلی دستگاه محسوب می شود و عملکرد بهتر و کاربردی تری در فیلمبرداری 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه را دارد. نا گفته نماند که این حسگر دارای فیلتر Quad Bayer می‌باشد و با پیکسل هایی به اندازه‌ی 0.8 میکرومتر در کنار لنز ماژپل وایدی با فصله ی کانونی به اندازه‌ی 26 میلی متر و دیافراگم 1.75 قرار دارد. همچنین هیچ کدام از ماژول های دوربین سه گانه از جمله ماژول دوربین اصلی دارای لرزشگیر آپتیکال نیست.

دوربین تله فوتو در گوشی mi 9t pro دارای حسگر 8 مگاپیکسلی با اندازه‌ی 1.4 اینچ و پیکسل هایی با اندازه 1.12 میکرومتر می‌باشد که در کنار لنزی با دیافراگم 2.4 و فاصله مرکزی 52 میلیمتر قرار گرفته اند. بنابراین نسبت به دوربین اصلی توانایی بزرگ نمایی دو برابری دارد و تصویری واضح در اختیار کاربر قرار می‌دهد. ماژول اولتراواید گوشی شیائومی mi 9t pro با اندازه 1. اینچ و حسگر 13 مگاپیکسل و پیکسل های 1.12 میکرومتری در کنار دیافراگم 2.4 و فاصله مرکزی 12 میلیمتر قرار گرفته اند.

این نوع از ماژول قادر است زاویه دیدی به اندازه‌ی 124.8 در اختیار کاربران این گوشی قرار دهد‌. رابط کاربری در دوربین گوشی mi 9t pro تفاوتی با ورژن میان رده اش ندارد. همه‌ی کلیدهای رابط کاربری در دو طرف قالب دستگاه در دو طرف نمایشگر گوشی موبایل جا داده شده اند. در یک طرف دستگاه آیکن های فلش، فیلتر ها HDR و AI (عکاسی با بهره گیری از هوش مصنوعی) در سمت دیگر قابلیت جابجایی بین حالت های مختلف عکاسی و فیلمبرداری را برای کاربر فراهم می کند. که بارزترین آن‌ها عکاسی خودکار، عکاسی با حالت شب، پرتره، عکاسی 48 مگاپیکسلی، فیلمبرداری آهسته هستند.

گوشی شیائومی mi 9t pro

دوربین گوشی mi 9t pro تنها هنگامی از حسگر 8 مگاپیکسلی برای گرفتن عکس ها با بزرگنمایی دو برابر استفاده می‌کند که شرایط نور محیط به اندازه کافی مطلوب باشد. در چنین شرایطی کیفیت عکس های ثبت شده به نوبه ی خود بسیار رضایت بخش هستند و از لحاظ جزئیات مناسب به نظر می‌رسند اما در حد کیفیت عکس های ثبت شده با دور بین اصلی نمی‌باشند. اگر وظعیت نور محیط از شرایط ایده آل و مطلوب کمی فاصله بگیرد، یا فضا تاریک باشد‌ دستگاه به صورت خودکار، عکسی با بزرگنمایی دیجیتال دو برابری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد این عکس معمولاً توسط دوربین اصلی ثبت می‌شود.

با کمک دوربین تله فوتو، عکس ها با جلوه ی بوکه ثبت می‌شوند. بنابراین در محیط هایی با نور کافی می‌توان عکس هایی ایده آلی با کیفیت عالی و جزئیات و جداسازی صحیح بک گراند و سوژه ثبت کرد. دوربین اولتراواید این دستگاه نیز در صورت وجود نور کافی در محیط می‌تواند عکس هایی با کیفیت عالی ثبت کند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید