جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

گوشی های ردمی نوت 9 پرو مکس و ردمی نوت 9 پرو به طور رسمی معرفی شدند

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
گوشی های ردمی نوت 9 پرو مکس و ردمی نوت 9 پرو به طور رسمی معرفی شدند

در حالیکه کمپانی شیائومی به نظر می رسید که تولید و طراحی نسل گوشی های سری می مکس را متوقف کرده است اما این بار با عرضه گوشی جدید سری می مکس یعنی گوشی های ردمی نوت 9 پرو مکس و نوت 9 پرو به شایعات پایان داد. تولید و عرضه گوشی های ردمی نوت 9 پرو مکس و نوت 9 پرو، یک بازگشت متفکرانه توسط کمپانی شیائومی به حساب می آید. گوشی های سری جدید ردمی نوت پرو در صورتی عرضه شده اند که نسل قبلی آن ها یعنی ردمی نوت 8 در صدر جدول بهترین گوشی های میان رده از نگاه DXOMARK بوسه زده است. لذا بازگشت ردمی نوت، می تواند خبر فوق العاده ای برای هواداران گوشی های میان رده باشد.

ردمی نوت 9 پرو مکس

طراحی جذاب گوشی ردمی نوت 9 پرو مکس و ردمی نوت 9 پرو

از آنجایی که بیماری کرونا به طور شایع همه جا را فرا گرفته، شیائومی مجبور شد گوشی ردمی نوت 9 پرو مکس را به صورت آنلاین و با انتشار یک ویدئو معرفی کند. گوشی ردمی نوت 9 پرو مکس به یک پنل شیشه ای با طراحی سه بعدی تجهیز شده است. شیارهای اطراف گوشی، ما را به یاد گوشی های نسل قبلی هواوی که P8 نمونه بارز آن بود، می‌اندازد. بدنه پشتی گوشی توسط شرکت شیائومی Aurora Blue نامیده شده است. البته سعی شده این گوشی در سه رنگ آبی، سفید و مشکی روانه بازار شود. این طراحی فقط مختص به گوشی ردمی نوت 9 پرو مکس نیست و شامل ردمی نوت 9 پرو هم می شود. شیائومی هر دو گوشی را با ابعاد 165.8×76.7×8.8 میلی متر طراحی کرده است و با 209 گرم وزن، حجم قابل توجه ای را برای در دست گرفتن در بر می گیرد. گوشی های ردمی نوت 9 پرو مکس و ردمی نوت 9 پرو از بدنه ی شیشه گوریلاگلس 5 در پشت و جلو بهره می برند و خبری از نسل جدید گوریلا گلس 6 نیست. پشت گوشی نیز به فریم پلاستیکی مجهز شده است. در سمت راست گوشی نیز جایگاه سیمکارت قرار داده شده که کاربران پس از خرید قادر خواهند بود دو سیمکارت همزمان فعال را در گوشی خود داشته باشند.

شیائومی موفق شده یک گوشی 6.67 اینچی به مشتریان خود تقدیم کند که بی شک بالاترین گشوی میان رده سال نیز لقب خواهد گرفت. نمایشگر 6.67 اینچی گوشی ردمی نوت 9 پرو مکس حدود 84 % نسبت به بدنه تخمین خورده است. همانطور که گفته شد برای نمایشگر هر دو گوشی از صفحه محافظ کورتینگ گوریلاگلس 5 استفاده شده که از گوشی در برابر ضربات احتمالی محافظت می‌کند. گوشی ردمی نوت 9 پرو مکس قطعاً در میزان روشنایی صفحه نمایش در میان گوشی های بالارده و پرچدمدار قرار می گیرد. یکی از دلایلی که این گوشی در صدر جدول گوشی های میان رده است روشنایی 450 نیت آن است با وضوح تصویری FHD+ و رزولوشن 1080×2400 پیکسلی است.

از نکات جالبی که در مورد بدنه این گوشی می توان به آن اشاره کرد پوشش ضد ترشح آب و مایعات است. همچنین در بخش زیرین گوشی اسپیکرهای bottom-firing و میکروفون های دوگانه تعبیه شده که قابلیت حذف نویز صدا را فراهم می‌کنند.

ردمی نوت 9 پرو مکس

بیشتر بخوانید: بررسی انحصاری گوشی شیائومی می 9 و نگاهی رسمی به نسخه دهم آن

گوشی ردمی نوت 9 پرو مکس و دوربین های چهار گانه

شیائومی هر دو گوشی ردمی نوت 9 پرو مکس و ردمی نوت 9 پرو را به دوربین های 4 گانه مجهز کرده است. 4 دوربین گوشی در بخش بالا و پشت گوشی در یک ماژول مربعی شکل جای داده شده و در زیر آن نیز از یک فلاش LED استفاده شده است. اگر گوشی را به پشت بچرخانیم، دوربین سمت راست را دوربین اصلی گوشی تشکیل می دهد. دوربین اصلی دارای یک سنسور 64 مگاپیکسلی فوق عریض است و زاویه دید 119 درجه آن موجب شده تا از پیرامون محیط اطراف خود به خوبی تصویربرداری کنیم. ردمی نوت 9 پرو مکس در دوربین 64 مگاپیکسلی خود از 1.9 فریم فوکوس خودکار استفاده کرده تا بتواند در فاصله مکانی کم، بهترین عملکرد تشخیص فاز را برای دوربین تله فوی خود مهیا سازد. در سمت چپ دوربین اصلی نیز، یک سنسور 8 مگاپیکسل اولتراواید فوق عریض با لنز 13 میلی متری تعبیه شده است که با دوربین اصلی شرایط تصویربرداری بهتر محیط را فراهم می‌کنند. زیر این دو دوربین، به ترتیب دو سنسور 5 و 2 مگاپیکسلی واقع شده اند که یکی از آن ها را ماکرو و دیگری را صرفاً به عنوان عمق سنج می‌شناسیم.

علی رغم علاقه شدید بسیاری از کاربران به توصیربرداری در محیط شب، گوشی ردمی نوت 9 پرو مکس توانسته قابلیت تصویربرداری با فرمت RAW را نیز برای کاربران فراهم کند تا از حالت مودنایت به دور نباشد. از قابلیت هایی که در دوربین های پشتی قابل لحاظ دیده می‌شود، فناوری HDR و سنسور مجهز شده پانوراما است. این دو قابلیت در کنار LED فلش، ظرفیت های ماژول دوربین های پشتی را تکمیل می کنند. همچنین دوربین های پشتی قادر خواهند بود تا 120 فریم و با رزولوشن 1080 از محیط فیلم برداری کنند.

دوربین سلفی گوشی نیز به یک سنسور 32 مگاپیکسلی 0.8 میکرومتری با رزولوشن 1080 تجهیز شده است که طبق گفته شیائومی از دسته لنزهای واید می باشد تا کاربران با حداکثر توان لرزشگیر اپتیکال از صحنه ها و خاطرات خود فیلمبرداری کنند.

ردمی نوت 9 پرو مکس

بررسی سخت افزاری گوشی ردمی نوت 9 پرو مکس و ردمی نوت 9 پرو

گوشی ردمی نوت 9 پرو مکس و ردمی نوت 9 پرو با سیستم عامل اندروید 10 روانه بازار خواهند شد و مطمئناً تا دو نسل دیگر سیستم عامل ها را نیز پوشش خواهند داد. سیستم عامل این دو گوشی بر پایه مدل MIUI 11 همیشگی شیائومی ساخته شده که در دیگر گوشی های این کمپانی به مرور دیده می‌شود. تا جایی که شیائومی گوشی های میان رده خود را تولید کرده است از پردازنده کوالکام همیشگی یعنی اسنپدراگون بهره برده است که این دو گوشی نیز های از این قاعده مستثنا نیستند. قلب تپنده گوشی های ردمی نوت 9 پرو مکس و ردمی نوت 9 پرو اسنپدراگون 720جی 8 هسته ای است. پردازنده های 8 هسته ای نانومتری که از 2 هسته ی 2.3 گیگاهرتزی و شش هسته 1.8 گیگاهرتزی کریو465 بهره می برند قدرت پردازش گوشی ردمی نوت 9 پرو مکس و ردمی نوت 9 پرو را در کنار یک گوشی پرچمدار (بالارده) آورده است. پردازنده گرافیکی آدرنو618 نیز دیگر خشابِ پرِ تفنگ شیائومی ردمی نوت 9 پرو مکس است.

از خوبی های یک گوشی میان رده درگاه حافظه آن هاست. گوشی ردمی نوت 9 پرو مکس نیز دارای یک درگاه حافظه اختصاصی است که با پشتیبانی از 64 و 128 گیگابایت حافظه داخلی UFS 2.1 و پشتیبانی از 256 گیگابایت حافظه خارجی، ذهن شما را برای خرید یک گوشی توامند، مهیا می‌سازد. قابل ذکر است که نسخه 64 گیگابایت ردمی نوت 9 پرو مکس از 6 گیگابایت رم و نسخه 128 گیگابایتی آن از 8 گیگابایت رم پشتیبانی می کند.

در گوشی ردمی نوت 9 پرو مکس از یک باتری 5020 میلی آمپری ساعتی استفاده شده که قادر است با داشتن پشتیبانی شارژ سریع 33 واتی، انرژی را برای عملکرد سخت افزارهای داخلی تامین نماید. همچنین ردمی نوت 9، به این موارد بسنده نکرده و یک شارژر پر سرعتی را در داخل جعبه برای کاربران جای داده است تا آن ها خیال خود را از کمبود شارژ گوشی، آسوده ببینند.

اکنون که اجزای مهم گوشی را بررسی کردیم بیاییم نکات زیر را نیز برای خرید این گوشی در نظر بگیریم:

* ردمی نوت 9 پرو مکس و ردمی نوت 9 پرو کماکان به مانند سایر گوشی های میان رده و قبلی از جک 3.5 میلی متری بهره می برند. جک 3.5 میلی متری پورت های کنعددی بودند که در کنار هم وظیفه انتقال ارتباط صوتی و تصویری را برای گوشی های کاربران فراهم می کردند.

* فناوری اینترنتی به کار رفته در این گوشی LTE (نسل چهارم ارتباطات) است و خبری از اینترنت های نسل پنجم در این گوشی میان رده به چشم نمی خورد.

* همچنین این دو گوشی به کانکتور ریورسبل USB تایپ C تجهیز شده است.

ردمی نوت 9 پرو مکس

بیشتر بخوانید: بررسی شیائومی Mi Note 10 : عکاسی بدون محدویت

آیا گوشی ردمی نوت 9 پرو مکس به حسگر اثر انگشت نمایشگر مجهز است؟

گوشی ردمی نوت 9 پرو مکس را نیز نمی توان اولین قهرمان گوشی های میان رده ی شیائومی دانست که به حسگر اثر انگشت بر روی صفحه نمایش تجهیز شده است. درحالی که نسخه های قبلی شیائومی ردمی از حسگر اثر انگشت پشت گوشی بهره می‌بردند، شیائومی در این نسخه از گوشی های خود نیز نتوانست حسگر اثر انگشت را در پنل های OLED صفحه نمایش خود ادغام کند. کاربران به مانند قبل با استفاده از تاچ کردن بخش کناری گوشی، قادر خواهند قفل گوشی را باز کنند و کماکان حسگر اثر انگشت با نمایشگر در گوشی های میان رده ادغام نشده است.

این خبر در حالی به گوش می رسد که پیش از این لو ویبینگ، مدیر کل برند ردمی و نائب رئیس کمپانی شیائومی در پاره ای از توضیحات، دلایل مبنی بر عدم ادغام حسگر اثر انگشت با صفحه نمایش را اینگونه بیان کرده بود:

تنها مشکل اینکه نتوانسته بودیم قبل از این حسگر اثر انگشت را بر روی نمایشگر پیاده کنیم، نور پس زمینه بود که به دلیل عبور اشعه مادون قرمز گوشی از پنل LCD مانع اسکن اثر انگشت کاربر رو روی LCD میشد. خوشبختانه در این سری از گوشی ها، این مشکل برطرف شده و فرستنده مادون قرمز را به بخش زیرین گوشی انتقال داده ایم و هنگامی که نور مادون قرمز ساطع می شود، پلتفرم قادر است اثرانگشت کاربر را شناسایی کند.

نهایتاً شیائومی در حرکتی کاربرپسندانه، حسگر اثر انگشت را برای گوشی های ردمی نوت 9 پرو و پرو مکس مجهز خواهد کرد؛ ولی زمان آن مشخص نیست. چرا که کارهای آن تقریباً صورت گرفته و یقیناً نسخه بعدی گوشی های میان رده از این قابلیت بهره خواهند برد. اکنون حسگر گوشی های نوت 9 پرو در کنار گوشی و حسگر گوشی های نوت 9 پرو مکس در پشت گوشی تعبیه شده است.

ردمی نوت 9 پرو مکس

بیشتر بخوانید: عرضه گوشی شیائومی Mi 9 با دوربین سه گانه

تفاوت ریزبینانه گوشی ردمی نوت 9 پرو مکس با ردمی نوت 9 پرو

پس از مطالعه دقیق دو گوشی و شناخت کامل گوشی ردمی نوت 9 پرو مکس وقت آن رسیده که تفاوت های هر دو گوشی را به دقت بررسی کنیم. همان طور که مشاهده کردیم از لحاظ ظاهری و بدنه هر دو گوشی مشابه هم هستند و هیچ گونه تفاوتی در آن دیده نمی‌شود.

اولین تفاوت این دو گوشی را در میزان حافظه های داخلی و خارجی آن می توان دید. آنچنان که مشاهده شد گوشی های ردمی نوت 9 پرو مکس در نسخه 64 گیگابایت 6 گیگابایت رم و نسخه 128 گیگابایتی از 8 گیگابایت رم پشتیبانی می کند در حالیکه در گوشی ردمی نوت 9 پرو در نسخه 64 گیگبایتی از 4 گیگابایت رم و در نسخه 127 گیگابایتی از 6 گیگابابیت رم پشتیبانی می شود.

دومین مهم تفاوت آن ها در دوربین های اصلی آن است. دوربین اصلی ردمی نوت 9 پرو مکس یک سنسور 64 مگاپیکسلی است درحالیکه دوربین  اصلی ردمی نوت 9 پرو به یک سنسور 48 مگاپیکسلی تجهیز شده است. همچنین دوربین سلفی ردمی نوت 9 پرو نیز به مراتب پایین تر از ردمی نوت 9 پرو مکس است؛ چرا که شیائومی برای گوشی ردمی نوت 9 پرو مکس دوربین سلفی 32 مگاپیسکلی در نظر گرفته است، ولی در گوشی ردمی نوت 9 پرو یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی لنز واید را شاهد هستیم.

همچنین تفاوت حسگرهای اثر انگست و جایگیری آن ها در پشت و کنار گوشی های ردمی نوت 9 پرو و پرومکس را پیش از این بررسی کردیم.

علی رغم تفاوت هایی که در بالا ذکر شد گوشی نوت 9 پرو مکس  180 یورویی فقط 20 یورو گران تر از نوت 9 پرو است. در جدول زیر، جدیدترین قیمت این گوشی ها را در ماه اسفند 98 مشاهده می کنیم:

ردمی نوت 9 پرو مکس:

ردمی نوت 9 پرو مکس


ردمی نوت 9 پرو:

ردمی نوت 9 پرو

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید