جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

معرفی 10 نرم افزار کاربردی برای ویندوز

author منتشر کننده
نظرات (11) 32 0
معرفی 10 نرم افزار کاربردی برای ویندوز

ویندوز پر استفاده‌ترین سیستم‌عامل کامپیوترها به حساب می‌آید. برای استفاده بهتر از این سیستم عامل نرم افزارهای کاربردی متعددی طراحی و ساخته شده‌اند.

IDM: بهترین دانلود منیجر

IDM معروف‌ترین نرم افزار مدیریت دانلودها و دریافت فایل با حداکثر سرعت ممکن توسط کامپیوتر ویندوزی شما است. IDM  که مخفف Internet Download Manager می‌باشد پر استفاده‌ترین نرم افزار برای دانلود در دنیا است که امکانات زیادی نظیر امکان وقفه و ادامه دانلود هر فایل، ایجاد لیست دانلود، خاموش شدن کامپیوتر بعد از دریافت کامل و... را داراست. باوجوداین امکانات و نمایش فهرستی از آخرین فایل‌های دانلودی، مدیریت

مناسبی بر روی فایل‌های دریافت شده از اینترنت خواهید داشت.

IDM : بهترین دانلود منیجر

بیشتر بخوانید: نرم افزار‌های کاربردی برای موبایل

نرم‌افزار Winrar: فشرده‌ساز قدرتمند

بیشتر اوقات فایل‌هایی که از اینترنت دانلود می‌کنیم، با فرمت‌ها zip و rar ارائه شده‌اند. این فرمت‌ها برای فشرده‌سازی و همچنین کنار هم قرار دادن چند فایل در یک فایل مورداستفاده قرار می‌گیرند. ویندوز به‌صورت پیشفرض امکان باز نمودن فایل‌هایی با فرمت zip را دارد، اما پیشنهاد می‌کنیم نرم افزار کم‌حجم و قدرتمند winrar را حتماً در ویندوز خود داشته باشید. زیرا این اپلیکیشن به‌جز پشتیبانی از تمامی فرمت‌های رایج فشرده‌سازی، این کار را با سرعت بیشتر انجام داده و امکانات فراوانی برای بازیابی و تعمیر این نوع فایل‌ها را نیز دارا می‌باشد.

نرم‌افزار Winrar : فشرده‌ساز قدرتمند

KMPlayer : قوی‌ترین پلیر ویندوزی

یکی از بیشترین استفاده‌ها از کامپیوتر، مشاهده ویدیوها می‌باشد. فرمت‌های مختلف ویدیوها و ضعف پلیر پیشفرض ویندوز موجب شده تا نرم‌افزارهای متعدد پلیر برای پخش بهتر ویدیوها وارد بازار شوند. یکی از قدیمی‌ترین‌ها و حرفه‌ای‌ترین‌های این حوزه KMPlayer است که علاوه بر توان پخش تمامی فرمت‌های صوتی و تصویری رایج، امکانات یادی نظیر پخش زیرنویس، امکان کاهش و افزایش سرعت پخش، تنظیمات نور و رنگ حرفه‌ای و... را داراست و با ظاهری مدرن و شیک، مشاهده ویدیو را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

KMPlayer : قوی‌ترین پلیر ویندوزی

مرورگر Google Chrome: کاوش در دنیای اینترنت

کروم پراستفاده‌ترین مرورگر در ویندوز است. این مرورگر ساخت گوگل که به تازگی با طراحی جدید به روزرسانی شده است، نه تنها سرعت بالاتری نسبت به Internet Explorer ویندوز دارد، بلکه با وجود هزاران افزونه کاربردی، امکان وبگردی بهتر را برای شما مهیا می‌کند.  استفاده از کروم رایگان است و پیوند مناسبی با دیگر سرویس‌های گوگل نظیر Gmail، Google Drive  و.. را دارد. ضمن اینکه اگر گوشی اندرویدی دارید، می‌توایند با استفاده از یک اکانت گوگل، کاملا هماهنگ به جستجو و ویگردی بپردازید و نگران گم شدن لینک‌های مورد علاقه و سوابق مرور خود نخواهید بود.

مرورگر Google Chrome: کاوش در دنیای اینترنت

ویندوزی سریع با بهینه‌ساز CCleaner

CCleaner یک برنامه همه‌فن‌حریف برای بهبود عملکرد ویندوز است. اگر بعد از مدتی استفاده از ویندوز احساس می‌کنید کامپیوتر شما کند شده است اصلاً تعجبی ندارد. نصب برنامه‌های زیاد، نگه‌داری حجم زیادی از اطاعات اضافه توسط مرورگرها و بخش اکسپلورر ویندوز و عدم بهینه‌سازی ریجستری‌های ویندوز همگی جزو عوامل مهم کند شدن لپ‌تاپ هستند که با چند کلیک ساده در این نرم افزار قابل‌حل هستند. به‌علاوه شما با CCleaner می‌توانید نرم‌افزارهایی که هنگام روشن شدن کامپیوترتان اجرا می‌شوند را نیز کنترل کنید. همچنین امکان حذف نرم‌افزارهای اضافی و پیدا کردن فایل‌های حجیم و تکراری از دیگر امکانات این نرم افزار است.

ویندوزی سریع با بهینه‌ساز CCleaner

Foxit PDF Reader مطالعه سریع و آسان

اگر از کامپیوتر استفاده اداری می‌کنید و یا اهل مطالعه فایل‌های PDF هستید، حتماً از امکانات کم نرم‌افزار پیش‌فرض ویندوز 10 برای آن کلافه شده‌اید. از طرفی نرم‌افزارهایی نظیر Adobe Acrobat نیز به علت حجم زیاد خود اغلب کند عمل می‌کنند. در مقابل تمام این نرم‌افزارها، Foxit یک نرم‌افزار بسیار سریع با امکانات فوق‌العاده برای مطالعه و ویرایش فایل‌هایی با فرمت PDF  است که استفاده از آن رایگان می‌باشد.

Foxit PDF Reader مطالعه سریع و آسان

Stellar Phoenix Windows Data Recovery: بازیابی اطلاعات از دست رفته

به جرات می‌توان گفت که این نرم افزار یکی از بهترین‌ها برای ریکاوری اطلاعات ازدست‌رفته در ویندوز است. بارها برای ما پیش آمده که به‌صورت ناخواسته اطلاعات از کامپیوتر، فلش، دوربین و موبایلمان پاک شده است و مجبور به پرداخت هزینه‌های زیادی برای بازیابی اطلاعات ازدست‌رفته شده‌ایم. با این نرم‌افزار به احتمال زیادی اطلاعات به کامپیوتر ویندوزی شما بازخواهد گشت.

Stellar Phoenix Windows Data Recovery: بازیابی اطلاعات از دست رفته

Notepad++: گام اول در برنامه نویسی

اگر به برنامه‌نویسی علاقه‌مند هستید و می‌خواهید اولین تجارب برنامه‌نویسی خود را کسب کنید، احتمالاً بیش از هر چیز دیگری به یک ویرایشگر متنی هوشمند و ساده نیازمندید. یک ویرایشگر خوب باید بتواند  تمام کارهای Notepad  ویندوز را انجام دهد و در کنار آن فرمت‌های مختلف برنامه‌نویسی به زبان‌های مختلف نظیر HTML, CSS, JS  و... را نیز تشخیص دهد. Notepad++ یکی از بهترین‌ها برای شروع‌کنندگان برنامه‌نویسی است.

Notepad++: گام اول در برنامه نویسی

Snagit تصویربرداری حرفه‌ای اما آسان از صفحه نمایش

عکاسی و فیلم‌برداری از صفحه‌نمایش یکی از مهم‌ترین کارهای روزمره در ویندوز است که به هر دلیلی ممکن است نیاز به انجام آن برایتان پیش بیاید. Snagit  یک نرم افزار کامل برای این کار است که علاوه بر امکان فیلم‌برداری و عکس‌برداری از بخشی از صفحه‌نمایش، قابلیت ویرایش و نشانه‌گذاری تصاویر ضبط‌شده را در فرمت‌های رایج دارا است.

Snagit تصویربرداری حرفه‌ای اما آسان از صفحه نمایش

نرم افزار Office Word: نوشتن آسان برای همه

ورد نرم‌افزاری است که احتمالاً با آن آشنایی دارید. این نرم‌افزار که پراستفاده‌ترین نرم افزار از مجموعه آفیس است، امکان تایپ و صفحه‌آرایی متون را در ویندوز برای شما محیا می‌کند. با استفاده از ورد می‌توانید به تایپ مقالات و کتاب‌های خود بپردازید و صدها امکانات جذاب آن، علاوه بر تایپ به فهرست گذاری، درج تصاویر، درج شماره صفحات و... به‌صورت هوشمند بپردازید.

نرم افزار Office Word: نوشتن آسان برای همه

بیشتر بخوانید: آموزش کلی آفیس Word، از نوشتن یک مقاله تا تغییر در لایحه ها

 

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (11)

  1. قدیما یه ویندوز نصب میکردی خودش قابلیت های پخش و اینچیزا رو داشت ولی الان بدون نصب اینا نمیشه

  1. بسیار اموزنده و مفید بود

  1. سلام. ممنون بابت مطلب مفیدتون. نرم افزار POT Player هم به عنوان پخش کننده صوتی و تصویری برنامه خوبیه. یه سری فایل ها که KMPlayer مشکل داره اجرا می کنه

  1. بسیار عالی مطالب را تشریح کرده اند.تمام برنامه های رایج را عنوان نموده که بسیار مفید و قابل دسترسی هستند.کاربرد هر برنامه به صورت مفصل تری بیان شود.

  1. مطلبی که درباره بهینه ساز ویندوز و بازیابی اطلاعات ویندوز بود برایم جالب و جدید بود.

  1. خیلی خوب و آموزنده...

  1. Winrat اعصاب خورد کنه...خیلی خیلی ...من برای باز کردن یک بازی به کار بردم 12 ساعت زمانم رو گرفت

  1. ورد و پی دی اف عالی هستن...خدا خیر بده به سازندگانش اگه این 2 برنامه نبودن همه ی کارهامون می موند...ولی winrar بدترین برنامه ای بود که باهاش کار کردم.

  1. عالی بود امیدوارم در پست های بعد اموزش کار را نیز توضیح دهید

  1. درود بسيار سپاس از اطلاعاتي كه به خوبي بيان كرديد . اين اطلاعات مفيد بوده نشان دهنده اين است ، كه به خوبي بررسي شده است. و براي هر سيستمي به كار مي آي

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید