جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

معیارهای خرید و انتخاب یک گوشی هوشمند

author منتشر کننده
بدون نظر 5 0
معیارهای خرید و انتخاب یک گوشی هوشمند

امروزه اگر قصد خرید یک گوشی هوشمند را داشته باشیم باید معیارهایی را برای خرید آن در نظر بگیریم. مطمئنا امروزه گزینه های متعددی رو به روی ما برای خرید یک گوشی هوشمند قرار دارد که می‌توانیم یک گزینه بسیار مناسبی را برای تلفن همراه خود انتخاب کنیم. دلیل باز بودن دست ما برای انتخاب گوشی های هوشمند، تنوع آن هاست. به حدی این روزها گوشی‌های هوشمند با انواع امکانات ارائه شده که حتی به شک می‌افتیم که کدام یک بهتر است.
در ادامه مقاله به معیارهای انتخاب یک گوشی هوشمند می‌پردازیم و بررسی می‌کنیم که کدامیک مبناهایی مناسب برای خرید تلفن همراه شماست.

گوشی هوشمند

سیستم عامل، اولین معیار خرید یک گوشی هوشمند

برای اینکه گوشی هوشمند را بخرید ابتدا باید به سیستم عامل آن توجه کنید. سیستم عامل های تلفن های همراه به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند. دسته اندروید، آی او اس و ویندوزفون. اگر می‌خواهید که بهتر سیستم عامل ها را بشناسید بهتر است با کاربرانی که هر سه دسته را آزموده اند صحبتی داشته باشید. در میان سه دسته سیستم عامل های موجود در تلفن های همراه، ویندوزفون نسبت به دیگر سیستم عامل ها ضعیف تر به نظر می‌رسد. بعد از شکسته شدن تجارت نوکیا و اعلام ورشکستگی، سهام آن به همراه برند به مایکروسافت واگذار شد که شرکت مایکروسافت بلافاصله سیستم عامل ویندوز را بر روی آن نصب کرد. اما دیری نپایید که سیستم عامل های آی او اس و اندروید جایگرین خوبی برای این نسخه از سیستم عامل شدند. سیستم عامل اندروید پیشنهاد مناسبی برای تمامی کاربران است و آی او اس سیستم عامل سخت تری به نظر می‌رسد. علاوه بر این اندروید امروزه محبوب ترین و پرکاربردترین سیستم عامل شناخته شده در جهان می‌باشد.

گوشی هوشمند

بیشتر بخوانید: اندروید 9 و قابلیت‌های ویژه آن

یک گوشی هوشمند باید به روز باشد!

بسیاری از کاربران به تغییر گوشی هوشمند علاقه دارند و محصولات جدید را بیشتر می‌پسندند. در واقع تغییر گوشی هوشمند، به خاطر عادت و صرفا جهت پیشرفته بودن سیستم عامل شماست. شما می خواهید گوشی هوشمندی در دستتان باشد که آخرین به روزرسانی ممکن را داشته باشد و بتواند جدیدترین اپلیکیشن ها را پشتیبانی کند. علاوه بر این، گوشی های هوشمند در آخرین به روزرسانی خود امنیت بالاتری دارند. البته در اینجا بحث امنیت نیست. آنچه که موجب می شود کاربران موبایل هوشمند خود را عوض کنند، نداشتن رضایت کافی از نسخه قبلی موبایلشان است. البته باید در نظر داشته باشید که در صورتی که موبایل شما به روز تر از گوشی دیگر کاربران باشد در ارسال اطلاعات و داده ها ممکن است اشکال پیش آید.

شناخت گوشی هوشمند بر اساس اپلیکیشن های قابل حمل آن

در هنگام خرید گوشی هوشمند سعی کنید به سیستم عامل آن توجه داشته باشید که کدامین اپلیکیشن ها را می توان بر روی آن نصب کرد. نصب برنامه ها در اندروید راحت تر و سریع تر از آی او اس نصب می شود. همچنین نرم افزارهای مود شده و یا آنلاک شده در نسخه اندروید نسبت به سیستم عامل آی او اس (ios) راحت تر قابل دسترسی است. لذا باعث شده بسیاری از کاربران رضایت بخشی بیشتری نسبت به سیستم عامل اندروید داشته باشند و به این سیستم عامل ها روی بیاورند. البته باید توجه داشته باشید که اپل، بعضاً اپلیکیشن هایی را ارائه می دهد که در سیستم عامل اندروید به هیچ وجه ارائه نمی‌شود. می‌توان به اپلیکیشن های گریم و آرایشی اشاره کرد که گوشی های آیفون این قابلیت را بهتر ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید: ویژگی های سیستم عامل آی او اس 13.1

تعیین بودجه ی مناسب برای خرید گوشی هوشمند

دومین مبنای تعیین شده برای خرید گوشی هوشمند میزان بودجه و پول شماست. یک گوشی هوشمند بر مبنای قیمت و بودجه آن به راحتی قابل تشخیص است. به طور مثال شما می خواهید با 500.000 تومان یک گوشی آیفون بخرید؛ درحالیکه با همچین پولی، خرید آیفون امکان پذیر نیست. لذا بودجه مناسب، مهم ترین معیار برای خرید یک گوشی همراه به شمار می‌رود. تنوع در محصولات اندروید بیشتر از سایر سیستم عامل هاست، لذا قیمت های آن به خوبی کم و بیش می شود و شما قادرید با هر قیمتی تلفن همراه مورد نظر خود را بخرید؛ به گونه ای که حتی با 300 هزار تومان هم می‌توانید گوشی هوشمند بخرید.

گوشی هوشمند

ابعاد صفحه نمایش گوشی هوشمند

از دیگر معیارهای خرید یک گوشی هوشمند، انتخاب تلفنی با ابعاد مناسب می‌باشد. افراد زیادی هستند که تمایلی به گوشی های با ابعاد بزرگ ندارند و و نمی توانند از گوشی های با سایز صفحه نمایش بزرگ استفاده کنند. برخی از کاربران را می‌بینیم که علاوه بر وجود آیفون های پرو 11 کماکان سعی می کنند از آیفون های نسخه 6 استفاده کنند که قالب بهتری برای قرار گرفتن در دست دارند. لذا سعی کنید قبل از خریدن یک گوشی هوشمند به حمل و نقل آن هم توجه کنید.

گوشی هوشمند

مشخص کردن قدرت سخت افزاری گوشی هوشمند

تعیین نیروی سخت افزاری یک گوشی هوشمند از مهم ترین معیارهای خرید آن به شمار می‌رود. به طور مثال شما بازی های دلخواه با کیفیت بالای خود را بر روی هر گوشی هوشمندی نمی توانید نصب کنید. آسفالت 8 نمونه بارزی از بازی های اندروید به شمار می رود که در هر گوشی هوشمندی قابلیت اجرا را ندارد. امروزه CPU های Kyro از بزرگترین چیپست های هواوی و اسپندراگون از بزگترین چیپست های سامسونگ به شمار می رود که قادر است بازی ها و اپلیکیشن های پرقدرت را بر روی تلفن هوشمند شما اجرا کند. همچنین بدنه گوشی نیز بسیار مهم است و گوشی های با بدنه پرزدار بسیار مناسب تر تا گوشی های با بدنه های لغزنده هستند. در نسخه های جدید گوشی ها پشتیبانی از دوربین های سه گانه بیشتر از هر موردی دیگر در بخش سخت افزاری گوشی ها به چشم می خورد.  قابلیت های گنجانده شده در اندروید روز به روز پیشرفت روز افزونی به خود می گیرند. همچنین اضافه شدن حالت های انیمیشن موبایل موجب می‌شود تاچ بار گوشی ها حالت جالبی به خود بگیرند. بررسی های اخیر نشان داده بسیاری از کاربران گوشی هوشمند خود را صرفا برای دوربین آن می خرند. دوربین تلفن های همراه امروزه به حدی قدرتمند شده اند که علی رغم عکاسی در زمینه فیلمبرداری فیلم های بزرگ هم به کار گرفته می‌شود. لذا مشاهده می کنیم که گوشی های امروزی بیشتر سه دوربینه شده اند و حالت لرزش گیر اپتیکال و اسلومو در بسیاری از آن ها تعبیه شده است.

گوشی هوشمند

شناخت قابلیت های گوشی هوشمند

قبل از اینکه گوشی هوشمند خود را بخرید ابتدا قابلیت های آن را بشناسید. هر گوشی هوشمندی خصوصیات مختلفی را در خود دارد. به طور مثال گوشی های جدید سامسونگ و هواوی مجهز به اثر انگشت مجاورند و گوشی های آیفون از لحاظ امنیت یک آی دی امنیتی و حافظه ابری در خود دارند. چند سالی است که دستیارهای صوتی نیز برای گوشی ها تعریف شده اند ولی تمامی گوشی ها مجهز به این قابلیت نیستند. حتی دستیار صوتی سیستم عامل اندروید نسبت به سیستم عامل های ویندوزفون و یا آی او اس متفاوت است. به طور مثال دستیار صوتی آی او اس را «اپل سیری» می‌نامند و دستیار صوتی گوگل را Google Now می‌نامند.

بیشتر بخوانید: بررسی گوشی‌های سامسونگ A90 و ظهور پردازنده اسپندراگون 855

بررسی LTE و قابلیت نت خوری گوشی هوشمند

از مهم ترین قابلیت های یک گوشی هوشمند داشتن قابلیت اتصال از طریق اینترنت است. امروزه گوشی هایی که بتوانند وایفای خود را شیر کنند یا قابلیت اتصال به 4g را داشته باشند استاندارد بهتری را نسبت به سایر موبایل ها در خریدن دارند. شما برای اتصال به اینترنت با سرعت بالا، گوشی هوشمندی را می‌خرید که قابلیت اتصال به 4g را داشته باشد و یقیناً در آینده گوشی خود را به نسخه ای تغییر خواهید داد که بتواند نسل پنجم ارتباطات را هم پشتیبانی کند. لذا اگر از جمله کاربرانی هستید که از اینترنت زیاد استفاده می کند گوشی هوشمندی را بخرید که قابلیت پشتیبانی از نسل های جیدید اینترنت را داشته باشد. به خصوص نسل پنجم اینترنت که تا اواخر امسال عرضه می شود و شما را مجبور به خرید گوشی هایی می کند که قابلیت پشتیبانی از از اینترنت 5g را داشته باشد.

گوشی هوشمند

بیشتر بخوانید: فناوری اینترنت 5G، جدیدترین تکنولوژی شبکه ای جهان

گوشی هوشمند و توان شارژدهی بالا

توان مصرفی شارژ یک گوشی هوشمند از جمله مبناهایی است که کاربر را یا از خرید منصرف می کند یا برعکس به خرید آن تشویق می کند. باتری، آخرین معیار خرید شماست. طبیعی است یک کاربر، گوشی هایی را بر می‌گزیند که سخت افزار بهتری داشته باشد؛ به خصوص از لحاظ باتری. در صورتی که شارژدهی گوشی آزاردهنده باشد، رضایت بخشی مشتری چند درصد کاهش پیدا می کند و به هیچ وجه اقدام به خرید گوشی صورت نخواهد گرفت. لذا سعی کنید قبل از خرید، به اطلاعات گوشی دسترسی پیدا کنید و در سایت های اینترنتی نظرات کاربران را مطالعه کنید. گوشی های نسل جدید شارژدهی بالاتری نسبت به نسل های قبل تر دارند. همچنین در میان برندها، گوشی های سامسونگ، نسبت به باقی برند گوشی ها دیرتر شارژ تمام می کنند و آیفون شارژدهی کمتری نسبت به گوشی های آیفون دارد.

گوشی هوشمند

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید