جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بررسی سامسونگ گلکسی S20 Ultra

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
بررسی سامسونگ گلکسی S20 Ultra

امسال سامسونگ پیشی گرفته است، فراتر از قبل، بالاتر از S20+ و محصولی فوق العاده یعنی گلکسی S20 Ultra را به بازار عرضه کرد. اولترا با رهبری فهرست گوشی های امسال سامسونگ، تغییرات در مقایسه با صف ۲۰۱۹ را به خوبی نشان میدهد. جایی که سال گذشته ما گوشی های S10 و S10+ را داشتیم که سپس در زیر آنها S10e قرار داشت، این بار ما با گوشی های S20 و S20+ و در نهایت S20 Ultra رو به رو هستیم و این جهشی بسیار عالی است.

صفحه نمایشی بسیار بهتر و بزرگتر، باتری بزرگتر با شارژ سریعتر و همچنین حداکثر حافظه رم ۱۶ گیگابایتی. تغییر بسیار بزرگتر آن در بخش دوبین است، به احتمال زیاد این دوربین فوق العاده ترین مجموعه ای است که تا به حال دیده ایم. دوربین اولیه که از یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند، به همراه دیگه دوربین ها مجموعه ای فوق العاده را تشکیل میدهند که البته بدون عیب نیز نیستند. در ادامه این گوشی را بهتر بررسی خواهیم کرد.

گلکسی S20 Ultra

بیشتر بخوانید: مشخص شدن تاریخ عرضه سری گوشی های هوشمند هواوی p40 و p40 پرو

مشخصات گلکسی S20 Ultra

بدنه: 166.9 در ۷۶ میلی متر، ضخامت ۸.۸ میلی متری، ۲۲۲ گرم وزن، گوریلا گلس ۶ در جلو و پشت گوشی، فریم فلزی

نمایشگر: ۶.۹ اینچ Dynamic Amoled 2X، رزولیشن ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسل، نسبت ابعاد ۲۰:۹، تراکم پیکسلی ۵۱۱ppi، نرخ تازه سازی ۱۲۰ هزتر، پشتیبانی از HDR10+

پردازنده: در دو نسخه: Exynos 990 با فناوری ۷ نانومتری + پردازنده گرافیکی Mali-G77 MP11، اسنپ دراگون ۸۶۵ با فناوری ۷ نانومتری + پردازنده گرافیکی Adreno 640

حافظه: ۱۲/۱۶ گیگابایت رم، حافظه داخلی UFS 3 با ظرفیت ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت

نرم افزار: اندروید ۱۰، One UI 2.1

دوربین پشتی: واید (اصلی): ۱۰۸ مگاپیکسلی، تله فوتو: ۴۸ مگاپیکسلی، اولترا واید: ۱۲ مگاپیکسلی، سنسور ToF: ۰.۳ مگاپیکسلی

دوربین سلفی: ۴۰ مگاپیکسلی، f/2.2

باتری: 5000 میلی آمپر ساعت، پشتیبانی از شارژ سریع ۴۵ واتی (شارژر ۲۵ واتی درون جعبه قرار داده شده است)

دیگر امکانات: شارژ سریع وایرلس ۱۵ واتی، شارژ معکوس با قدرت ۹ وات، اثر انگشت زیر نمایشگر، NFC، رادیو FM، اسپیکر استریو، پشتیبانی از تجربه کاربری دسکتاپ سامسونگ

آنباکسینگ گلکسی S20 Ultra

گلکسی S20 اولترا، جعبه این گوشی را تبدیل به جعبه استاندارد سامسونگ برای مدل های بالا رده میکند. این جعبه سیاه رنگ است که چندان چشمگیر نیست، کمی تغییر کرده است و اکنون عکس این گوشی روی این جعبه درج شده است. در داخل این جعبه نیز چیزهای شگفت آوری وجود ندارد، شما شارژر ۲۵ واتی را بر خلاف ۴۵ وات دریافت می‌کنید و یک کابل USB-C نیز در کنار آن وجود دارد. هندزفری قرار گرفته در جعبه نیز مارک AKG هستند که به یک اتصال USB-C محدود می‌شوند. همچنین یه گارد شفاف ژله ای نیز درون این جعبه قرار دارد.

گلکسی S20 Ultra

بیشتر بخوانید: بررسی گوشی‌های سامسونگ A90 و ظهور پردازنده اسپندراگون 855

طراحی گلکسی S20 Ultra

عنضر اصلی که در طراحی گلگسی S20 Ultra به چشم می آید نمای دوربین در پشت گوشی است. دوربین بخش بزرگی از قسمت پشت را به خود اختصاص داده است و همینطور ماژول دوربین برجستگی زیادی دارد که احتمالا بیشتر به دلیل دوربین تله ۴۸ مگاپیکسلی با سنسور بزرگ ۱/۲ اینچی است. به هر حال هرچند که ما طرفدار این برجستگی نیستیم اما دلایل زیاد و قابل قبولی برای این برجستگی وجود دارند. تنها ایراد از نظر ما حک کردن عبارت "Space zoom 100x” است که چندان جالب نیست.

تنوع رنگی در این گوشی چندان زیاد نیست و ممکن است کمی از محدودیت در انتخاب رنگ های چشمگیر دلسرد شوید. در هر دو طرف گوریلا گلس ۶ قرار دارد و یک فریم فلزی در میانه همه چیز را در کنار هم نگه می‌دارد. بحث هایی در مورد جنس آن وجود دارد که سامسونگ نیز آن را کاملا واضح در موارد تبلیغاتی خود بیان نکرده است. بر خلاف سال های گذشته که پرچمداران سامسونگ از منحنی های چشمگیرتری برخوردار بودند اما این بار S20 Ultra دارای خمیدگی جزئی در لبه های جانبی آن است. همچنین ما دیگر به دیدن سوراخی (پانچ) بالای صفحه برای دوربین سلفی عادت کرده ایم، این بدین معنی نیست که ما آنرا دوست داریم فقط این سبکی است که سامسونگ از‌ آن زیاد استفاده می‌کند.

نمایشگر گلکسی S20 Ultra

گلکسی S20 Ultra دارای بزرگترین صفحه نمایش در بین گوشی های سری S گلکسی است و نمایشگر جدیدی با ابعاد Note 10+ روی آن قرار دارد. پنل ۶.۹ اینچی با رزولیشن ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسل با نسبت ابعاد ۲۰:۹ که منجر به تراکم پیکسلی ۵۱۱ppi میشود. این رزولیشن نیست که ویژگی جدید این صفحه نمایش باشد بلکه نرخ تازه سازی آن است. نرخ تازه سازی این محصول ۱۲۰ هرتز است. این گوشی همچنین از قابلیت سنجش لمسی ۲۴۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. به طور کلی شما باید بین وضوح و نرخ تازه سازی انتخاب کنید، ۶۰ هرتز یا ۱۲۰ هرتز، اکثریت مردم قادر به مشاهده تفاوت در این دو حالت نیستند.

تصور می‌کنیم عمر باتری و ملاحظات عملکردی باعث شده تا سامسونگ QHD را در حالت ۱۲۰ هرتزی فعال نکند. به هرحال این نمایشگر یکی از بهترین نتایج را در تست ها داشته است. می‌توان در حالت روشنایی خودکار خروجی ۸۹۴ را نیت را دریافت کرد. همینطور نرخ تازه سازی و تغییر رزولیشن به هیچ وجه در روشنایی تاثیر نمی‌گذارد. پشتیبانی از HDR10+ نیز یکی دیگر از قابلیت های فوق العاده این نمایشگر است که در هنگام تماشای ویدیو و یا نوشتن به خوبی محتوای HDR را به شما ارائه می‌کند.

گلکسی S20 Ultra

بیشتر بخوانید: مقایسه ی سه گوشی تاشو پر طرفدار از دو برند سامسونگ و موتورولا

عمر باتری گلکسی S20 Ultra

گلکسی S20 Ultra دارای یک باتری ۵۰۰ میلی آمپر ساعتی است، عددی که ما بیشتر عادت داشتیم در تلفن های هوشمند پایین رده که به بازار عرضه میشوند ببینیم. سامسونگ هرگز یک گوشی هوشمند از سری S با این حجم از باتری نداشت و تنها در S10 5G را برای مثال در سال گذشته با حجم باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر عرضه کرد. به هر حال امسال دو دلیل بزرگ برای باتری ۵۰۰۰ آمپری وجود دارد: ۱-شبکه اینترنت 5G و ۲-نمایشگر ۱۲۰ هرتزی. به علاوه نمایشگر گلکسی S20 Ultra بسیار بزرگ است پس هرچیزی کمتر از ۵۰۰۰ می‌تواند خیلی کم باشد.

تحمل این باتری نیز قابل قبول و مناسب است اما چندان تماشایی نیست. در مرور وب با وایفای ۱۰ ساعت و نیم دوام می آورد. در پخش ویدیوی آفلاین نیز می‌تواند ۱۳ ساعت دوام بیاورد. استقامت تماس صوتی آن نیز به حدود ۲۰ ساعت و ۴۴ دقیقه میرسد که اگر آن را با گوشی هایی مانند وان پلاس 7T با ۳۵ ساعت و ایسوس Rog phone II مقایسه کنید میبینید S20 Ultra کاملا در زمینه باتری بازنده است. پس عملکرد باتری این محصول کاملا متوسط و معمولی است.

گلکسی S20 Ultra

کیفیت صدای گلکسی S20 Ultra

گلکسی S20 Ultra دارای بلندگوی استریو است، با اتصال هدفون قدرت صدا دو برابر می‌شود و یکی از کانال های موجود در جفت استریو را نیز دریافت می‌کند. این گوشی یکی از بیشترین حجم صدا را در تست های ما به همراه داشت، این به این معنی نیست که بلندترین صدا را در بین گوشی ها دارد اما هنوز عملکرد بسیار خوبی دارد. در کل عملکرد اسپیکر های این گوشی خوب است و از این بابت هیچ مشکلی وجود ندارد.

رابط کاربری گلکسی S20 Ultra

گلکسی S20 Ultra با جدیدترین نسخه رابط کاربری سامسونگ یعنی One UI 2.1 بر پایه اندروید ۱۰ عرضه می‌شود. حالت تاریک در این نسخه بهبود یافته و علاوه بر سیستم عامل تمام مضامین مربوط به برنامه ها را نیز تیره می‌کند. همچنین ژست های ناوبری نیز تغییر یافته و همچنین یک ضربه شدید از طرفین به عنوان برگشت به صفحه قبل و یک ضربه شدید از پایین صفحه منجر به رفتن به صفحه خانه می‌شود. امنیت بیومتریک در این گوشی از دو طریق ارائه می‌شود، اسکن اثرانگشت و تشخیص چهره. اسکنر اثرانگشت به اندازه رقبا سریع نیست و تشخیص چهره نیز راه سریعتر اما با امنیت کمتری است.

گلکسی S20 Ultra

عملکرد گلکسی S20 Ultra

همانطور که معمولا در مورد مدلهای برتر سری سامسونگ اتفاق می افتد، گلکسی S20 Ultra در هنگام عرضه در دو مدل با دو چیپست مختلف عرضه شد. گزینه اول با چیپست اسنپ دراگون ۸۶۵ همراه است و گزینه دوم اگزینوس ۹۹۰ است. هر دو چیپست با فناوری ۷ نانومتری تولید شده اند و هر دو دارای یک مودم خارجی هستند. بحث دیگر در مورد 5G در مقابل 5G است. به هر حال نمیتوان تصور کرد که هنگام استفاده دنیایی از تفاوت در عملکرد را مشاهده کنید و چندان تفاوتی ندارند. ما پردازنده اگزینوس را بررسی می‌کنیم. در گیک بنچ ۴.۴ در حالت چند هسته ای این گوشی امتیاز ۱۲۱۹۱ را ثبت کرد، در حالت تک هسته نیز امتیاز ۵۰۰۵ را ثبت کرد که در هر دو حالت جایگاه دوم را پس از آیفون ۱۱ پرو مکس از‌ آن خود می‌کند.

دوربین گلکسی S20 Ultra

دوربین اصلی با رزولیشن ۱۰۸ مگاپیکسلی است با اندازه سنسور ۱/۱۳۳" و اندازه پیکسل ۸ میکرومتری با دیافراگم f/1.8، دوربین بعدی تله فوتو است که ۴۸ مگاپیکسلی است و اندازه سنسور آن ۱/۲.۰" است و دیافراگم f/3.5 دارد. دوبین بعدی اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی است که اندازه سنسور آن ۱/۲.۶" است و دیافراگم f/2.2 دارد. لنز بعدی نیز ToF است که لنز ۰.۳ مگاپیکسلی دارد و دارای دیافراگم f/1.0 است.

گلکسی S20 Ultra

بیشتر بخوانید: عرضه گوشی شیائومی Mi 9 با دوربین سه گانه

جمع بندی گلکسی S20 Ultra

گلکسی S20 Ultra بدون پتانسیل نیست، اما بازاریابی فراگیر آن و اندازه دوربین آن باعث شدع است انتظار بهتری از آن داشته باشیم. بزرگنمایی فضایی ۱۰۰ برابر نیز در حال حاضر چندان جالب نیست، بله نسبت به نسل قبل و نسبت به پراسکوپی که سال قبل در گوشی ها آمد از هر لحاظ برتر است اما ما یک سال بعد هستیم و انتظار داریم که بهتر باشد. اولترا یک دوربین اصلی با سنسور بزرگ دارد که احتمالا می‌تواند کارهای بزرگی را انجام دهد اما در این مدت هیچ جادویی از این دوربین ندیدیم. نمایشگر این گوشی نیز بسیار قدرتمند است اما چرا ما نمی‌توانیم نرخ تجدید و وضوح را به طور همزمان بدست آوریم؟..

رقبای گلکسی S20 Ultra

بیایید با آن رو به رو شویم، اگردر نظر دارید که حدود ۱۴۰۰ دلار را صرف خرید یک تلفن کنید حتما دلایل خودتان را دارید، در آن طرف نیز گلکسی Z Flip قرار دارد که دوربین چشمگیری دارد، صفحه نمایش خوبی دارد اما 5G نیست. اما کدام یک بهتر است؟ با پول گلکسی S20 Ultra تقریبا میتوانید دو گلکسی نوت ۱۰ را بدست آورد (در اروپا)، اگر کار عاقلانه ای انجام دهید و گلکسی نوت را انتخاب کنید میتوانید یک S Pen را نیز بدست آورید. به هرحال S20 دو برابر نوت ۱۰ زوم می‌کند و نمایشگر خود را نیز دو برابر تازه می‌کند. یا شاید حتی بخواهید یک آیفون دریافت کنید که همیشه گزینه ای خوب است. به هرحال شاید انتخاب گلکسی S20 معمولی کار عاقلانه تری باشد، قیمت ارزانتر و امکانات تقریبا بی نظیر.

گلکسی S20 Ultra

مزایا و معایب گلکسی S20 Ultra

مزایا گلکسی S20 Ultra

* صفحه نمایش بزرگ، روشن و زیبا با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی

* دوربین عکاسی تله فوتو بزرگ و پریسکوپ گزینه های زوم متنوعی را ارائه می‌کند

* چیپست gen جدید عملکرد بهتری را ارائه میکند

* بلندگوهای استریو عملکرد خوبی دارند

* شارژ بسیار سریع

معایب گلکسی S20 Ultra

* فوق العاده گران است

* عمر باتری پایین تحت تاثیر نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز

* بزرگ نمایی صد برابر فقط برای بازاریابی است

* عملکرد حسگر اثر انگشت از رقبا ضعیفتر است

سخن آخر

قطعا گلکسی S20 Ultra پیشرفت بزرگی است، دوربین عملکرد خوبی دارد، نمایشگر کیفیت بالایی دارد، اسپیکر گوشی صدای واضح و بلندی دارد، عملکرد باتری معمولی است و طراحی نسبتا قابل قبولی دارد هرچند می‌توانست بهتر باشد با تنوع رنگی مختلف. اگر قصد پرداخت قیمتی گزاف را برای این گوشی دارید بهتر است نگاهی به رقبای این گوشی نیز بیندازید، این گوشی واقعا چیز خاصی ندارد که ارزش پرداخت این قیمت را داشته باشد، شاید خرید گوشی مانند گلکسی نوت ۱۰ عاقلانه تر باشد. به هرحال این شما هستید که تصمیم می‌گیرید پول خود را صرف چه چیزی کنید اما پیشنهاد ما این است نگاهی نیز به محصولات دیگر داشته باشید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید