جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

نقد و بررسی وان پلاس 7T

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
نقد و بررسی وان پلاس 7T

هنگام انتشار وان پلاس 7 و وان پلاس پرو 7، اولین بار بود که این شرکت دو پرچمدار را منتشر کرد که هر یک از آن‌ها ویژگی های برتر دیگری را ارائه می‌کرد. وان پلاس 7T شکافی که میان این دو باقی مانده بود را پر کرد. وان پلاس 7T دارای صفحه نمایش 90 هرتز Fludi Amoled می‌باشد، همچنین وان پلاس موفق شد در این محصول طول نمایشگر را به 20:9 برساند، بنابر این نسبت صفحه نمایش به بدنه در این محصول افزایش یافته است، ناچ نیز در این گوشی 31.46 درصد کوچکتر شده که کمک شایانی به این موضوع می‌کند. در ادامه با بررسی پرچمدار جدید کمپانی وان پلاس همراه ما باشید.

مشخصات وان پلاس 7T

بدنه: 160.94 x 74.44 x 8.13 mm, 190g, 3D Gorilla Glass frosted back side

صفحه نمایش: 6.55" Fluid AMOLED, 2400 x 1080 px, 20:9 aspect ratio; 402ppi

تراشه: Qualcomm Snapdragon 855+; Octa-core (1x2.96 GHz Kryo 485 & 3x2.42 GHz Kryo 485 & 4x1.78 GHz Kryo 485); Adreno 640

حافظه: 8GB LPDDR4X RAM, 128GB/256GB UFS 3.0 dual-lane storage

سیستم عامل: OxygenOS based on Android 10

دوربین عقب: Main: Sony IMX586 48MP (f/1.6) 0.8µm pixel size, PDAF, OIS, EIS; Telephoto: 12MP (f/2.2) 1.0µm pixels; Ultra wide: 16MP (f2.2) 117-degree field of view

دوربین جلو: Sony IMX471 16MP, 1.0µm pixel size

باتری: 3,800 mAh battery, Warp Charge 30W

دیگر امکانات: اثر انگشت زیر صفحه، NFC، پورت USB-C، اسپیکر استریو، در دسترس در رنگ های نقره ای و آبی

بیشتر بخوانید: گوشی هواوی نوا 6 به همراه مدل SE منتشر شد

آنباکسینگ وان پلاس 7T

در سال های اخیر و در گوشی های عرضه شده توسط وان پلاس، این کمپانی توجه زیادی به بسته بندی های خود کرده است. علاوه بر استفاده از مقوایی محکم وان پلاس کل جعبه را به رنگی قرمز و زیبا تبدیل می‌کند. در وان پلاس 7T قسمت جلوی جعبه با متنی مشکی، برجسته و براق پوشانده شده است، معنی این نوشته این است:" این وان پلاس 7T است و اوج تمام تلاش های طراحی و مهندسی ماست و برای کسانی که است که مثل ما همیشه دنبال بهترین ها هستند". جعبه این محصول طراحی بلندی دارد و نشان از از ابعاد 20:9 نمایشگر این گوشی دارد.

وان پلاس 7T

جعبه را باز می‌کنیم، با یک دفترچه راهنما، اطلاعات گارانتی، برچسب های وان پلاس، سوزن سیم کارت و یک نامه از طرف مدیر عامل شرکت وان پلاس رو به رو می‌شویم، این نامه برای تشکر از جامعه کاربران وان پلاس و استقبال از مشتریان جدید است. در زیر بسته کاغذی، گوشی وان پلاس 7T قرار دارد و در زیر گوشی نیز یک عدد قاب قرار داده شده. در ادامه ما کابل و شارژر 30W را مشاهده می‌کنیم، البته در این گوشی هدفون 3.5mm قرار ندارد زیرا این گوشی دارای جک هدفون 3.5 نمی‌باشد.

طراحی وان پلاس 7T

در واقع طراحی وان پلاس 7T، ارتقا یافته وان پلاس 6 است. هنگام انتشار این گوشی، 7T اولین تلفن هوشمندی بود که دارای نمایشگری بدون حاشیه بود که دارای ناچ است. صفحه نمایش این گوشی دارای اندازه 6.55 اینچی است و شکاف ناچ را از همیشه کوچکتر کرده است. شخصا از اینکه صفحه نمایش این گوشی خمیده نیست خوشحالم. لذت می‌برم از اینکه وان پلاس 7T دارای صفحه نمایش 90 هرتزی بدون لبه های خمیده است. این گوشی در رنگ های نقره ای و آبی عرضه می‌شود. چیدمان دوربین سه گانه نیز به صورت افقی در یک دایره قرار گرفته که فلش در زیر آن قرار گرفته است.

وان پلاس 7T

قاب گوشی نیز با یک فلز صیقلی ساخته شده که به دلیل نداشتن صفحه نمایش با لبه های خمیده نگه داشتن این گوشی در دست را راحت تر می‌کند. جای دکمه های پاور و صدا نیز خوب است و فاصله مناسبی دارند. مکان درج سیمکارت نیز از سمت چپ به پایین گوشی و کنار سوکت شارژ منتقل شده است. طراحی اطراف گوشی نیز درخشان و زیباست و به شما اجازه می‌دهد زیبایی این گوشی را کاملا به نمایش بگذارید. در طول سال‌ها کمپانی وان پلاس پخته شده و تجربه های زیادی را به دست آورده است و در بخش طراحی این گوشی شایستگی رقابت با بزرگان این صنعت را دارد.

بیشتر بخوانید: رونمایی از وان پلاس 7تی

نمایشگر وان پلاس 7T

بهترین تغییر و بروزرسانی در وان پلاس 7T صفحه نمایش 90 هرتزی آن می‌باشد که وان پلاس آنرا Fluid Amoled می‌نامد. اندازه صفحه نمایش مانند وان پلاس 7 است اما در وان پلاس 7T نسبت ابعاد بیشتر شده و صفحه نمایش 20:9 را مشاهده میکنیم که همچنین باعث میشود طول کل گوشی چند میلی متر افزایش یابد. این صفحه نمایش 90 هرتزی باعث می‌شود همه چیز بسیار صاف و واضح دیده شود و همچنین رابط کاربری سریعتر به نظر می‌رسد و انیمیشن ها کاملا نرم و روان دیده می‌شوند.

وان پلاس 7T

البته این موضوغ باعث نمی‌شود در کارهای عادی مانند تماشای فیلم های انلاین تغییری را مشاهده کنید زیرا فیلمی را بالاتر از 60FPS نخواهید دید، فقط بازی هایی که از نرخ فریم بالای 60 پشتیبانی می‌کنند (مانند Pokemon Go) می‌توانند تغییرات چشمگیری را داشته باشند و شما را تاحدودی به وجد بیاورند. این صفحه نمایش رزولیشن 2400x1080 دارد، روشنایی صفحه نمایش نسبت به قبل بیشتر شده و روشنایی حداکثری 743 نیت را ثبت کرده است، البته اگر روشنایی خودکار را خاموش کنید این مقدار به 525 نیت کاهش می‌یابد. در نتیجه در مقابل نور خورشید این صفحه نمایش کاملا خوانا و واضح است و با پرچمداران دیگر رقابت می‌کند. همچنین طیف رنگی نیز در این نمایشگر بسیار عالی است.

عمر باتری وان پلاس 7T

باتری وان پلاس 7T ظرفیت 3800 میلی آمپری دارد، صفحه نمایش 90 هرتزی این گوشی احتمالا باعث می‌شود عمر باتری این محصول کمی کاهش یابد. البته شارژر 30W نیز باعث میشود سرعت شارژ این گوشی در مقایسه با دیگر گوشی ها بسیار سریعتر باشد. در حالت نمایش 90 هرتزی، عمر باتری هنگام گشت و گذار در اینترنت 12 ساعت و 11 دقیقه بود و در هنگام تماشای فیلم عمر باتری 18 ساعت و 11 دقیقه بود.

وان پلاس 7T

همچنین در صفحه نمایش 60 هرتزی، عمر باتری هنگام گشت و گذار در اینترنت به 12 ساعت و 51 دقیقه و در تماشای فیلم به 19 ساعت و 19 دقیقه افزایش یافت. همچنین این گوشی در طول نیم ساعت 72 درصد شارژ می‌شود و در طول یک ساعت و 16 دقیقه کامل شارژ خواهد شد. بنابر این اگر می‌خواهید کمی بیشتر از این گوشی استفاده کنید و شارژ کمتری مصرف کنید باید صفحه نمایش را 60 هرتز تغییر دهید.

بیشتر بخوانید: بررسی شیائومی Mi Note 10 : عکاسی بدون محدویت

کیفیت صدای وان پلاس 7T

با 7T، وان پلاس کیفیت و حجم صدای اسپیکر جلویی را بهتر کرد. با انتقال درگاه سیمکارت به پایین گوشی توانست کیفیت صدای این اسپیکر را افزایش داده و حجم صدا را حتی از 7 Pro بیشتر کند. در وان پلاس 7T کیفیت صدای اسپیکر ها خوب است، واضح است و حجم بالایی دارد، می‌توانید صداها و باس را نیز تنظیم کنید. در تست، صدا در تماس ها بسیار عالی بود، حتی در بالاترین حجم باز هم کیفیت صدای خوبی را مشاهده کردیم، در نتیجه برای محیط های شلوغ هم بسیار مناسب است. همچنین در استفاده از هدفون می‌توانید مقدار کمی صدای استریو را تجربه کنید. در کل در مورد اسپیکر های این گوشی باید گفت راضی کننده هستند و تغییر چشمگیری را تجربه کرده اند.

رابط کاربری وان پلاس 7T

نسل به نسل رابط کاربری در گوشی های وان پلاس روان تر و سریعتر می‌شود، مهم ترین تغییر رو در این گوشی صفحه نمایش 90 هرتزی میدونستم اما با جدید ترین نسخه از رابط کاربری OxygenOS این تغییر آشکار تر شد. وان پلاس 7T با اندروید 10 و پوسته OxygenOS منتشر شده است. با آمدن اندروید 10 روی این گوشی، حرکات Navigation bar با حرکات گوگل جایگزین شدند و مانند دیگر گوشی ها می‌توانید بین برنامه ها با یک حرکت سریع جا به جا شوید و تجربه بهتری داشته باشید. همچنین با دوبار ضربه روی صفحه، نمایشگر روشن می‌شود و می‌توانید کنترل موسیقی را با خاموش بودن صفحه نیز در دست بگیرید.

همچنین برای امنیت گوشی دو گزینه دارید: قفل صورت و اثر انگشت. قفل صورت دارای اسکن سه بعدی نیست پس نسبت به اثر انگشت امنیت پایین تری دارد، همچنین می‌توانید انیمیشن باز شدن قفل صفحه با اثر انگشت را نیز شخصی سازی کنید. با جدید ترین نسخه رابط کاربری وان پلاس، تغییرات انگشت شماری نیز معرفی شدند مانند: تغییر فونت، شخصی سازی آیکون ها، رنگ کلید ها و اسلایدر، نوع ساعت و... . همچنین هوش مصنوعی این رابط نیز اکنون کمی پیشرفت کرده است.

عملکرد وان پلاس 7T

یکی از نقاط قوت وان پلاس 7T، استفاده از پردازنده اسنپ دراگون 855+ است. فقط در چند دستگاه دیگر این پردازنده را مشاهده می‌کنیم (مانند Asus Rog II). اسنپ 855+ یک چیپست هشته هسته ای، با چهار هسته کم مصرف و چهار هسته بسیار قدرتمند است. به هرحال این پردازنده در کارهای روزانه به اوج قدرت خود نمیرسد مگر در اجرای بازی های سنگین. رم این گوشی 8 گیگابایت می‌باشد، حافظه داخلی این گوشی به کمک این رم می آید و قدرت این گوشی را بالا می‌برد، همچنین استفاده از حافظه میکرو SD طبیعتا باعث کاهش سرعت این گوشی می‌شود. به هر حال در تست ها و بنچمارک ها هنوز هم اپل (حتی ایفون XS) در نرخ فریم خام از اسنپ 855+ جلو تر است.

دوربین وان پلاس 7T

وان پلاس 7T از دوربین سه گانه با چیدمان افقی-دایره ای بهره می‌برد. دوربین اصلی از لنز 48 مگاپیکسلی سونی با دیافراگم  f/1.6 و اندازه پیکسل 0.8 میکرومتر بهره می‌برد. دوربین اولترا واید نیز از لنز 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 استفاده میکند و میدان دید 117 درجه ای دارد. همچنین وان پلاس 7T از یک دوربین تله 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 بهره می‌برد. این را نیز ذکر کنیم که دوربین تله از زوم 2 برابری استفاده می‌کند درحالی که در وان پلاس 7Pro از زوم 3 برابری استفاده میشد. دوربین سلفی نیز 16 مگاپیکسلی با لنز سونی است.

وان پلاس 7T

همچنین حالت Nightscape اکنون در دوربین اولترا واید در دسترس است، حالتی به نام سوپر ماکرو نیز وجود دارد که برای نزدیک شدن به سوژه در حالت اولترا واید استفاده می‌شود. کیفیت عکس برداری به خصوص در حالت اولترا واید فوق العاده است. رابط کاربری دوربین نیز نسبت به گوشی های قبلی وان پلاس تغییر خاصی نکرده است. من نیز بیشتر از این این دوربین ها را بررسی نمی‌کنم و برای بررسی بیشتر دوربین میتوانید به سایت Dxomark مراجعه کنید.

جمع بندی وان پلاس 7T

وان پلاس 7T یک تلفن هوشمند عالی است که قابلیت رقابت با رقبای قدرتمندش را دارد. کمپانی وان پلاس نسل به نسل محصولات خود را بهبود می‌بخشد و قطعا رقیب خطرناکی برای رقبای خویش خواهد بود. استفاده از صفحه نمایش 90 هرتزی در گوشی های هوشمند امتیاز خوبی است اما این موضوع ضروری نیست و کاربرد خاصی نیز ندارد. این گوشی امسال جزو سریعترین گوشی های بازار بود که قدرت خود را به خوبی نشان داد. صفحه نمایش خوبی دارد، دوربین آنچنان که باید قدرتمند نیست اما کارایی خوبی دارد، علاوه بر این حالت های Super macro و Super steady حس خوبی را ارائه می‌دهند و پیش بینی می‌شود در بروز رسانی های آینده بهتر هم می‌شوند.

بیشتر بخوانید: ویژگی های سیستم عامل آی او اس 13.1

رقبای وان پلاس 7T

با قیمت جهانی 599 دلار قیمت وان پلاس 7T حداقل نصف قیمت آیفون 11 پرو مکس را دارد. وان پلاس موفقیت بزرگی را در چین و بازار های بزرگ اروپا داشت و همچنین طرفداران زیادی نیز در هند دارد. ایالات متحده نیز بیشتر از کاربران اپل و سامسونگ تشکیل شده است. گلکسی اس 10 یک گوشی پرطرفدار است و از نمایشگر QHD با وضوح بالاتر برخوردار است (هرچند نرخ 90 هرتزی نداشته باشد). تلفن های هوشمند Asus ZenFone 6 با قیمت 599 دلاری رقیب خوبی برای این گوشی است، پردازنده اسنپ 855، دوربین چرخان، باتری 5000 میلی آمپری و صفحه نمایش IPS LCD از مشخصات این گوشی است. همچنین شیائومی Redmi K20 Pro نیز با قیمتی پایین تر از رقبای جدی وان پلاس 7T است.

مزایا و معایب وان پلاس 7T

نکات مثبت

* اسکنر اثر انگشت Snappy

* صفحه نمایش عالی با روشنایی خوب و خوانایی در نور آفتاب

* طراحی جذاب پشت گوشی

* پردازنده اسنپ 855+ و حافظه داخلی UFS 3.0

* رابط کاربری جدید OxygenOS سریعتر است و شخصی سازی بیشتری دارد

* شارژر 30W بی نظیر است

نکات منفی

* دارای رتبه رسمی IP نیست

* جک هدفون 3.5 ندارد

* طراحی جلوی گوشی عمومی و ساده است

سخن آخر

کمپانی وان پلاس نسبت به دیگر کمپانی ها تجربه کمتری دارد و تقریبا نو ظهور است، نسل به نسل پیشرفت می‌کند و محصولات بهتری ارائه می‌دهد. محصولات وان پلاس واقعا ارزش خرید بالایی دارند و طراحی خوبی هم دارند. اما تصمیم خرید این گوشی با شماست، صفحه نمایش با کیفیت و 90 هرتزی، پردازنده قدرتمند اسنپ 855+، دوربین با عملکرد قابل قبول و رابط کاربری سریع و روان، امکانات خوبی هستند و باتوجه به قیمت این گوشی ارزش خرید آن را بالا می‌برند. به هرحال تصمیم با شماست که آیا این گوشی را بخرید یا نه، اما قطعا از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید