جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

کدام برند: سامسونگ، ال جی، اچ تی سی یا هواوی؟

author منتشر کننده
بدون نظر 5 0
کدام برند: سامسونگ، ال جی، اچ تی سی یا هواوی؟

بدون شک شما هنگام خرید گوشی، ویژگی‌­ها و خصوصیات آنچه را که می­‌خواستید اولویت بندی کردید و سپس متناسب با آن‌ها به سراغ برند گوشی ای رفتید که انتظارات شما را از آن برآورده می­‌کرد. اما به راستی تا به حال از خود پرسیده ­اید که کدام برند گوشی از همه بهتر است و می ­تواند تا حدود زیادی انتظارات شما را برآورده کند؟ با ما تا انتهای این نوشتار همراه باشید تا پاسخ سوال خود را بیابید چرا که ما در این نوشتار قصد داریم به مقایسه چهار برند گوشی یعنی سامسونگ، ال جی، اچ تی سی و هواوی بپردازیم و آن‌ها را از جهات گوناگون با یکدیگر مقایسه کرده و مزیت‌های آن‌ها را نسبت به یکدیگر بیان نماییم تا به شما در خرید گوشی کمک کنیم. پس با ما همراه باشید.

شرکت سامسونگ (Samsung)

شرکت سامسونگ از اولین تولید کنندگان گوشی هوشمند است که از همان لحظه ورود و عرضه اندروید با این شرکت همکاری کرد و گوشی‌­های اندرویدی را ساخت. این شرکت که در حال حاضر بزرگترین تولید کننده گوشی هوشمند در جهان است گوشی­‌های هوشمند خود را با نام تجاری گالکسی یا گلکسی به فروش می‌­رساند. برند گوشی گلکسی این شرکت از پر فروش­ترین سری گوشی­ هاست.

برند گوشی سامسونگ

بیشتر بخوانید: پیشینه سامسونگ

شرکت ال جی (LG)

شرکت ال جی که از ادغام دو شرکت کره جنوبی یعنی شرکت لاکی و شرکت گلداستار تشکیل شد، در بخش موبایل خود زمانی برند گوشی­ های سری جی و وی خود را روانه بازار کرد و حتی توانست موفقیت‌های چشمگیری نیز به دست آورد اما این کامیابی­ ها زیاد طول نکشید و رقبا این شرکت را از عرصه رقابت کنار زدند. هر چند که این شرکت در حال حاضر هم گوشی هوشمند تولید می‌کند و هم به فکر توسعه آن است اما هنوز موفق به بازگشت به دوران خوب و طلایی گذشته خود نشده است.

برند گوشی ال جی

بیشتر بخوانید:‌ پیشینه ال جی

شرکت اچ تی سی (HTC)

برند گوشی اچ تی سی شرکت تایوانی است که در ابتدا نوت بوک ها را طراحی و تولید ­کرد و آن‌ها را روانه بازار ­ساخت. بعدها این شرکت نیز به جرگه تولید کنندگان گوشی هوشمند پیوست. برترین محصولی که این شرکت تا کنون ساخته است htc One M8 است که در زمان خود واقعاً بدون عیب و نقص و بی ­نظیر بوده است. در سال 2018 به علت ورشکستگی، بخش موبایل شرکت اچ تی سی به گوگل واگذار شد و تحت مالکیت آن قرار گرفت. در سال‌های اخیر با آن که اچ تی سی در حال تلاش برای احیای خود بوده است اما عرضه گوشی توسط آن فقط به چند مدل در سال محدود می‌­شود.

برند گوشی اچ تی سی

شرکت هواوی (Huawei)

برند گوشی هواوی برندی چند ملیتی است که با آن که فعالیت اصلی­ آن به امور و لوازم مخابراتی مربوط می‌شود و در این حوزه نیز دارای رتبه اول در دنیاست دست به تولید گوشی هوشمند زده است و در مدت زمان بسیار کم توانسته است عنوان دومین برند برتر تولید کننده موبایل در سطح دنیا را از آن خود کند. گوشی سه دوربینه جهان، p20 pro، یکی از برترین و جذابترین محصولات تولیدی این برند گوشی محسوب می‌شود.   

حال که به طور مختصر با بهترین برندهای تولید کننده موبایل آشنا شدید بهتر است محصولات آن‌ها را نیز از جنبه­ های مختلف با یکدیگر مقایسه کنید تا هنگام خرید گوشی با توجه به معیارها و انتظارات خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

برند گوشی هواوی

بیشتر بخوانید: گوشی هواوی نوا 6 به همراه مدل SE منتشر شد

کیفیت ساخت کدام برند گوشی از همه بهتر است؟

تقریباً تمامی برندهایی که در بالا از آن‌ها نام بردیم، سامسونگ، ال جی، اچ تی سی و هواوی از بهترین برندهای تولید کننده موبایل هستند. بنابراین می­ توان گفت تقریباً تمامی محصولات آنها از لحاظ کیفیت ساخت همچون میزان استحکام گوشی در برابر سقوط، مقاومت گوشی در برابر فشارهای سطحی وارده، طول عمر پورت‌های خروجی گوشی، کلیک پذیری دکمه ­های فیزیکی و ... در سطح قابل قبولی هستند. بنابراین می­‌توان همه این برند گوشی ها را از نظر کیفیت ساخت یکسان در نظر گرفت.  

دوربین کدام برند گوشی از همه بهتر است؟

توجه به دوربین گوشی و کیفیت آن بدون شک یکی از معیارهایی است که هنگام انتخاب و خرید گوشی مدنظر قرار می‌گیرد به خصوص در قشر جوان. بنابراین تمامی برند گوشی های فوق در تلاشند با ارتقا کیفیت دوربین‌های گوشی­هایی که تولید می‌کنند سهم فروش خود را در بازار موبایل افزایش دهند. با این وجود می­‌توان گوشی­‌هایی که توسط این برندها تولید می‌شود را از لحاظ کیفیت دوربین و به ترتیب از برترین آن‌ها به صورت زیر دسته بندی کرد:

1) هواوی، 2) سامسونگ، 3) ال جی.

بیشتر بخوانید: بررسی گوشی‌های سامسونگ A90 و ظهور پردازنده اسپندراگون 855

بهترین برند گوشی از لحاظ مشخصات فنی کدام است؟

هر مدل گوشی که ساخته می ­شود مجهز به سخت افزارهایی است که هر کاربر با پرداخت مبلغ معینی پول می­‌تواند از آن بهره­ مند شود. بنابراین مدل‌های مختلف گوشی مشخصات فنی ویژه ­ای دارند که آن‌ها را از سایر مدل‌های دیگر متمایز می‌کند. برترین برند گوشی‌ها از لحاظ مشخصات فنی به ترتیب زیر هستند:

1) هواوی، 2) ال جی، 3) سامسونگ.

بهترین برند گوشی از لحاظ صفحه نمایش کدام است؟

از دیگر معیارهایی که هنگام خرید گوشی بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد و در واقع یکی از شاخصه ­های مهم گوشی­‌های هوشمند صفحه نمایش آن‌هاست. چرا که به شدت بر سلامت چشم اثر گذار است و چنانچه به درستی انتخاب نشود سلامت آن را به خطر میاندازد. با این اوصاف تولید کنندگان گوشی‌­های هوشمند در تلاشند با ارتقا سطح کیفیت صفحه نمایش گوشی­‌هایی که می‌سازند کاربران زیادی را به سمت خود جذب نمایند و در واقع یک مزیت نسبی نسبت به آن‌ها به دست آورند. برند گوشی‌های زیر از لحاظ بهترین کیفیت دوربین به ترتیب زیر قرار می­‌گیرند:

1) سامسونگ، 2) ال جی، 3) هواوی  

بهترین برند گوشی از لحاظ ظاهر کدام است؟

برندهایی که نام بردیم هر کدام دست به طراحی­ هایی دست زدند که کاربر پسند باشد و بتواند انتظارات مشتریان را برآورده نماید. تلاش در جهت ایجاد طرحهای انحصاری، زیبا و منحصر به فرد محصول نهایی به طوری که متناسب با سلایق افراد باشد از دیگر کارهایی است که هر کدام از این برند گوشی‌ها انجام می‌دهند تا در بازار موبایل مزیت رقابتی به دست آورند. با این حال هر برندی فقط می‌­تواند از لحاظ ظاهر موبایل تنها انتظارات بخشی از افراد را برآورده نماید چرا که به اندازه تمام آدم‌های روی کره زمین سلیقه­ های متفاوت وجود دارد. پس این با خود شماست که هنگام خرید از لحاظ ظاهری کدام برند را انتخاب کنید، سامسونگ، هواوی، اچ تی سی و یا ال جی. پس ترتیب بندی این برندها از لحاظ ظاهری کاری بیهوده و بی­ معنی به نظر می‌­رسد.

بیشتر بخوانید: بررسی سامسونگ گلکسی نوت 10

باتری کدام برند گوشی از همه بهتر است؟

مسلماً طول عمر باتری و نیز کیفیت آن، یکی از مهمترین مواردی است که هنگام انتخاب موبایل مورد توجه قرار می­ گیرد. باتری خود به تنهایی می‌­تواند شما را از خریدن گوشی مورد نظرتان منصرف کند و یا این که شما را ترغیب به خرید آن نماید. با این اوصاف تولید کنندگان موبایل برای ماندن در صحنه رقابت مجبورند همواره باتری گوشی­ هایی که می‌­سازند را از لحاظ کیفیت همچون ظرفیت باتری، نوع باتری، مصرف کلی باتری، سرعت شارژ شدن باتری و ... ارتقا دهند. بهترین برند گوشی‌ها از لحاظ کیفیت باتری به ترتیب به شرح زیر هستند:

1) هواوی، 2) سامسونگ، 3) ال جی

کدام برند گوشی از لحاظ صدا از همه بهتر است؟

کیفیت صدا نیز از دیگر شاخصه­ هایی است که هنگام خرید گوشی مورد توجه قرار می‌­گیرد. توجه به کیفیت خروجی بالا، سیستم صوتی­ های استریو، وجود تراشه­ ای مخصوص برای صدا و صدای رسا که همگی مرتبط به بخش صدای گوشی هستند و هنگام خرید از اهمیت به سزایی برخوردارند. ترتیب زیر نشان دهنده برترین برند گوشی از لحاظ صدا می‌باشد:

1) ال جی، 2) اچ تی سی، 3) هواوی، 4) سامسونگ

کدام برند گوشی قیمت مناسبتری نسبت به بقیه دارد؟

برای این که گوشی ­ای انتخاب کنیم که هم قیمت مناسبی داشته باشد و هم انتظارات ما را برآورده کند باید قیمت تمامی مدل‌هایی که توسط شرکت تولید و عرضه شده است را با یکدیگر مقایسه کنیم. سپس امکانات آن‌ها را مورد توجه قرار دهیم و ببینیم آیا در قبال پولی که قرار است بپردازیم امکانات قابل قبولی ارائه می‌­دهد یا نه. امکاناتی که شامل تمامی بخش‌­های سخت افزاری و نرم افزاری است. یک راه برای کسب اطلاعات در این زمینه بررسی تمامی مدل‌هایی است که در سال‌های قبل توسط برند مورد نظر ما تولید و به بازار عرضه شده است. با این کار می‌توانیم همزمان هم اطلاعاتی در زمینه امکانات گوشی به دست آوریم و هم این که از قیمت آن‌ها اطلاعاتی کسب نماییم. بهترین برند گوشی از لحاظ قیمت نیز به ترتیب زیر هستند:

1) هواوی، 2) سامسونگ.

کدام برند گوشی خدمات و گارانتی بهتری ارائه می‌دهد؟

تقریباً می­‌توان گفت تمامی برندهای معتبر دنیا همچون هواوی، سامسونگ و ال جی در ایران دارای نمایندگی رسمی هستند. با این حال این برندها را باید از لحاظ خدماتی که پس از فروش ارائه می‌دهند همچون وجود پشتیبانی آنلاین برای حل مشکلات از راه دور، تامین قطعات گوشی، وجود متخصص برای حل مشکلات گوشی و نیز مدت زمان گارانتی با یکدیگر مقایسه کنیم و ببینیم کدام یک خدمات بهتری ارائه می‌دهند. طبق گفته کاربران ترتیب زیر بهترین برند گوشی را از لحاظ ارائه گارانتی نشان می‌دهد:

1) سامسنگ، 2) هواوی، 3) ال جی

حال با توجه به معیارها و انتظارات خود و نیز با توجه به مواردی که در بالا ذکر کردیم می­‌توانید از بهترین برند گوشی خریداری نمایید و هنگام استفاده از آن لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید